۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
کاهش ۵۰ درصدی واردات برنج
دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران خبر داد

کاهش ۵۰ درصدی واردات برنج

کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران از کاهش ۵۰ درصدی واردات برنج خارجی طی سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران افزود: تاکنون ۵۴۰ هزار تن برنج به کشور وارد شده که در مقایسه با ماه های مشابه سال قبل و همینطور برنامه وزارت صمت که می بایست یک میلیون تن برنج وارد شود ۵۰ درصد کاهش نشان می دهد.

وی اظهارداشت: برنج بعد از گندم پرمصرف ترین و به تعبیری دومین کالای استراتژیک کشور است.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران ضمن اشاره به کسری یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تنی برنج طی سال های مختلف در کشور گفت: این کسری از کشورهای پاکستان، هند و تایلند تامین می شد.

وی افزود: وقتی به این برنج ارز دولتی اختصاص پیدا می کند مسئولان نباید نگران باشند که این برنج به دست مصرف کننده نرسد یا گران تر برسد چون این برنج فقط سهم اقشار آسیب پذیر جامعه است.

کشاورز تصریح کرد: پنج تا شش دهک جامعه از این برنج بهره مند می شدند.

وی ادامه داد: جدا از این واردات برنج خارجی قیمت غیر منطقی برنج ایرانی را کنترل می کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: وقتی ۱,۵ میلیون تن برنج در سال وارد می شد تقاضا از سمت اقشار ضعیف جامعه برای برنج پرمحصول ایرانی خیلی کمتر و به تعبیری کمک می کرد فروشندگان نتوانند قیمت برنج را غیر منطقی بالا ببرند.

وی افزود: متاسفانه با این استدلال که اختلاط برنج ایرانی و خارجی در کشور شکل می گیرد اجازه ندادند برنج های پرمحصول خارجی با قیمت های پائین تر وارد شود.

کشاورز یادآورشد: وارد کنندگان در این شرایط می توانستند برنج پرمحصول خارجی را با قیمت های خیلی پائین وارد و به دست مصرف کنندگان برساند.

کد خبر: ۴۹٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha