۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
نیروگاه برق خورشیدی در البرز افتتاح شد
مدیرعامل برق استان البرز:

نیروگاه برق خورشیدی در البرز افتتاح شد

کرج- مدیرعامل برق استان البرز گفت: نیروگاه برق خورشیدی ۳۰ کیلوواتی در امامزادگان البرز افتتاح شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، در مراسمی با حضور حجت الاسلام علی دشتکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز و بهنام بیات مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، نیروگاه برق خورشیدی ۳۰ کیلوواتی در آستان امام زاده طاهر کرج به صورت حضوری و سایر نیروگاههای منصوبه در سایر امامزادگان  استان (به صورت ارتباط تصویری) افتتاح شد.

مدیرعامل برق استان البرز اظهار کرد: هم اکنون نیروگاههای برق خورشیدی در استان شامل نیروگاه خورشیدی آستان امام زاده طاهر به میزان ۳۰ کیلووات، نیروگاه خورشیدی آستان امام زاده قاسم به میزان ۱۵کیلووات، آستان امام زاده عبدالله به میزان ۱۵کیلووات، آستان امام زاده محمد به میزان ۲۵ کیلووات است که به طور همزمان در استان به صورت ارتباط تصویری افتتاح شد.

بهنام بیات گفت: با توجه به اینکه صنعت برق صنعت گرانی است و در چرخه تولید برق با ۶۰ واحد انرژی مصرفی هدر می رود، تلاش ما بر این است که از طریق آموزه های دینی مان نسبت به اصلاح الگوی مصرف اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان ما در این زمینه خوش درخشیده و افزایش مصرف در بخش خانگی کمتر از یک درصد بوده گفت: هم اکنون که خلق ثروت و افزایش تاب آوری کشور، صنعت برق استان را با رشد ۱۲ درصدی روبرو کرده است، نشان می دهد مصرف انرژی به سمت مصرف مولدها رفته است.

بیات افزود: از ابتدای آبان ماه طرح برق امید برای ۲۲درصد از مشترکان کم مصرف خانگی اجرا می شود و مشترکان خانگی مشمول این طرح، از پرداخت بهای برق مصرفی معاف شده و مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی می شوند.  

وی ادامه داد: مشترکان خوش مصرف می توانند با مدیریت صحیح بهینه مصرف انرژی بخشی از مصرف خود را کاهش دهند، تا با پیوستن به مشترکان کم مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی بهره مند شوند. همچنین مشترکان پرمصرف می توانند با نصب نیروگاه برق خورشیدی علاوه برکاهش مصرف انرژی برق از شبکه سراسری، به عنوان تامین کننده برق، برق تولیدی خود را با مبالغ مناسب به وزارت نیرو بفروشند.

در این مراسم، حجت الاسلام علی دشتکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: اکنون مجموعه اوقاف استان همزمان با پیشرفت علمی و فناوری جامعه، با نصب فن آوری به روز نیروگاههای برق خورشیدی، حدود ۸۵ کیلووات ساعت نیروگاه برق خورشیدی را در امامزادگان محدوده استان افتتاح کرد.

کد خبر: ۴۹٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha