۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
خودرو گلف جی تی آی با موتور گازسوز به بازار می‌آید
برنامه فولکس واگن برای ارزان سازی در اروپا

خودرو گلف جی تی آی با موتور گازسوز به بازار می‌آید

گلف جی تی آی، به یک پیشرانه یک و نیم لیتری با سوخت گاز طبیعی مجهز شده که با یک بار سوخت گیری مسافتی معادل ۴۰۰ کیلومتر را طی می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو:  فولکس واگن به عنوان بزرگترین خودروساز دنیا و اروپا، مدل‌های متعددی از محصولات برندهای زیرمجموعه خود را مانند آئودی، سئات و اشکودا را با پیشرانه‌های گاز طبیعی به بازار عرضه کرده است. این خودروساز این بار سراغ یکی از محصولات پر فروش خود برای بازار اروپا جهت اقتصادی‌تر کردن آن رفته است. این خودروساز محصول پر فروش خود یعنی، گلف جی تی را با پیشرانه گازطبیعی به بازار عرضه خواهد کرد. سیستم انتقال قدرت گلف تی جی آی با اشکودا اکتاویا جی- تک مشترک است.  
گلف جی تی آی، مجهز شده به یک پیشرانه یک و نیم لیتری دارای توربوشارژر است که با سوخت گاز طبیعی قدرتی معادل ۱۳۱ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱ و نیم لیتر بوده که از نظر ساختار مشابه آ ۳ آئودی است. بنابراین قدرت تولید شده بالاتر تولید می‌کند.   هرچند که این پیشرانه مجهز به استاندارد سیستم سوخت رسانی پاشش مستقیم است، این پاشش سوخت در کنار طراحی ایده‌آل سیلندر و نسبت تراکم بالا سبب شده که کمترین میزان کربن را تولید و راندمان بالایی را ایجاد کند.
این خودرو آلمانی، مجهز به مخزن گاز طبیعی با ظرفیت ۱۱۵ لیتر است می‌تواند با یک بار سوخت گیری مسافتی معادل ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو براساس استاندارد WLTP است. این خودرو یک مخزن اضافی نیز دارد که در صورت اتمام سوخت، می‌توان از آن استفاده کرد. میزان ۹ لیتر ذخیره در این مخزن وجود دارد.
از آنجایی که مصرف سوخت برای مشتریان در بازارهای اروپایی بسیار اهمیت دارد، احتمال دارد که اقبال فروش بالای داشته باشد. فولکس واگن در خصوص گلف جی تی آی اعلام کرده که میزان تولید دی اکسید کربن در این خودرو ۱۱۱ تا ۱۱۷ گرم در کیلومتر است. در حقیقت با این خودرو می‌توان هر ۱۰۰ کیلومتر را باتوجه به بهایی سوخت گاز در اروپا حدود ۴ یورو هزینه پیمایش کرد. گلف جی تی آی در حال حاضر در اروپا فرم هاچ بک و نخسه واگن داشته و در اواخر ماه جاری عرضه بازارا خواهد شد.

کد خبر: ۴۹٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha