۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
مراسم بهره‌برداری از طرح‌های مسکن ملی آغاز شد
با حضور رئیس جمهور؛

مراسم بهره‌برداری از طرح‌های مسکن ملی آغاز شد

مراسم بهره برداری از طرح‌های مسکن ملی و مسکن مهر دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور به صورت تصویری در ساختمان حافظیه تهران آغاز شد.

به گزارش بازار، در این مراسم ابتدا وزیر راه و شهرسازی گزارشی از پیشرفت طرح‌های اقدام ملی مسکن و تکمیل مسکن مهر ارائه خواهد داد و پس از پاسخ به سوالات رئیس جمهور، بهره برداری از این طرح‌های ملی انجام می‌شود و در پایان هم آقای روحانی سخنرانی خواهد کرد.

در این مراسم علاوه بر تعیین تکلیف نهایی ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی در قالب واگذاری گروهی زمین و یا معرفی افراد به طرح‌های آغاز شده و در حال ساخت، بیش از ۴۰ هزار مسکن مهر هم به بهره برداری خواهد رسید و به متقاضیان تحویل می‌شود.

در مراسم امروز نزدیک به ۱۲ هزار مسکن ملی در ۸ استان افتتاح خواهد شد و ۱۳۵ هزار قطعه زمین به گروه‌های ساخت واگذار می‌شود که از این تعداد ۹۵ هزار قطعه، ظرف یک‌سال گذشته واگذار شده و در این مراسم ۴۰ هزار واحد دیگر واگذار می‌شود. در این بخش، هر پلاک به گروه‌های سه نفر به بالا واگذار خواهد شد تا نسبت‌به احداث واحد مسکن ملی، اقدام کنند.

در ادامه ۲۵۳ هزار نفر به ۲۵۳ هزار واحد مسکن ملی در حال احداث معرفی می‌شوند.

حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی هم در بافت‌های فرسوده در حال احداث است که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ واحد در این مراسم به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین بخشی از این مراسم به آغاز عملیات اجرایی حدود ۶۹ هزار واحد مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌ها با دیگر وزارتخانه‌ها اختصاص دارد که از این تعداد، ۳۰ هزار واحد مسکن ملی فرهنگیان، ۳۷ هزار واحد مسکن ملی نیروهای مسلح و ۲ هزار واحد مسکن ملی کارگران است.

ارزش پروژه اقدام ملی حدود ۲۴۰ هزار میلیاردتومان است که حدود ۶۰ هزار میلیاردتومان آن مربوط به قیمت اراضی و حدود ۱۸۰ هزار میلیاردتومان آن مربوط به بخش اجرا و خدمات خواهد بود.

کد خبر: ۴۹٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha