۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
۱۴ میلیون و ۳۷۵ هزار هکتار در کشور جنگل وجود دارد
معاون جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

۱۴ میلیون و ۳۷۵ هزار هکتار در کشور جنگل وجود دارد

زنجان- نوبخت، معاون جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، به سرانه جنگل در کشور اشاره کرد و گفت: ۱۴ میلیون و ۳۷۵ هزار هکتار در کشور جنگل وجود دارد که تمام مردم باید از آن حفاظت کنند. 

عباسعلی نوبخت در حاشیه بازدید از معدن سرب و روی انگوران در گفتگو با خبرنگار بازار، به سرانه جنگل در کشور اشاره کرد و گفت: ۱۴ میلیون و ۳۷۵ هزار هکتار در کشور جنگل وجود دارد که تمام مردم باید از آن حفاظت کنند. 

وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های جنگل‌کاری، توسعه و احیا می‌توانیم در آینده این‌میزان‌مساحت را به ۱۸ میلیون هکتار برسانیم، اظهار کرد: حفظ عرصه های منابع خدادادی و پوشش طبیعی کشور از جمله کارهای اساسی سازمان جنگل‌ها است. 

معاون جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: در مجموع امسال ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور تحت اجرای طرح های غنی سازی، احیاء، جنگلکاری اقتصادی و زراعت چوب قرار خواهد گرفت. 

نوبخت از پروژه احیا و بازسازی معدن سرب و روی انگوران استان زنجان خبر دادو گفت: طرح احیا و بازسازی معادن از دو سال قبل در معدن سرب و روی انگوران کلید خورده و  این طرح در ۱۷ هکتار از عرصه فعالیت‌های معدنی اجرا شده است و منطقه سرب و روی انگوران با اجرای طرح احیا و بازسازی می‌تواند برای دیگر مناطق معدنی کشور الگو قرار گیرد. 

وی تاکید کرد: با افزایش پوشش گیاهی کاربری‌های مختلفی نیز ایجاد می‌شود و در حال حاضر کاربری بازاری جنگل‌ها ۲۰ درصد و غیر بازاری نیز ۸۰ درصد است.

کد خبر: ۴۹٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha