۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
امسال بخشودگی جرایم ۲ برابر را نداریم
فرمانده پلیس راهور ناجا:

امسال بخشودگی جرایم ۲ برابر را نداریم

هادیانفر، فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: امسال بخشودگی جرایم نداریم، اما برخی موارد جریمه اصلاح می‌شود.

به گزارش بازار، سردار هادیانفر درباره بخشودگی جرائمی که دو برابر شده است، گفت: امسال بخشودگی جرائم نداریم، اما خودمان یکسری اصلاحات سیستمی به نفع مردم داریم یعنی تاکید فرمانده ناجا این است که تمام تدابیر و برنامه به سود مردم باشد و اجرای قانون به کمک مردم بیاید.

وی ادامه داد: برای نمونه بعضی از سربازان وظیفه که افسران وظیفه هستند و اعمال قانون می‌کنند به آن‌ها هفت یا هشت کد اجازه دادیم که جریمه کنند، اما یک وقت این‌ها در سیستم ۱۰ تا کد نیز جریمه کردند که ما به صورت سیستمی برخی جریمه‌ها را که این افسران وظیفه انجام می‌دهند، حذف می‌کنیم.

سردار هادیانفرد گفت: گاهی جرایمی در سیستم به اسم افراد ثبت شده است که طرح ترافیک دارند، اما برای آن‌ها جریمه دست نویس صادر شده است که این‌ها به صورت سیستمی و اتوماتیک وار حذف می‌شود تا حقی از مردم تضییع نشود.

وی درباره اینکه آیا امسال بخشودگی اضافه جرایم داریم، افزود: ما اضافه جریمه‌ای نداریم بلکه برابر قانون اگر دو ماه از زمان ابلاغ جریمه بگذرد و فرد آن را نپردازد مشمول دو برابری می‌شود که این موضوع را در یک دوره، مجلس شورای اسلامی به نیروی انتظامی اجازه داده بود که امسال آن را نداریم.

وی گفت: در این خصوص با فرمانده ناجا صحبت و کسب اجازه و درخواست کردیم گردش کاری به هیات دولت تقدیم کنیم و اگر هیات دولت با کاهش جریمه دو برابری موافقت کرد به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود و اگر نمایندگان رای دادند جرایم دو برابری حذف و اصل جریمه اعمال می‌شود.

سردار هادیانفر درباره اعتراض به جرایم افزود: در آخرین جلسه کمیسیون ماده ۵ راهور بحث اعتراض به جرایم را تصویب کردیم و به تایید فرمانده ناجا هم رسید تا موتورسیکلت‌هایی (بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه) در پارکینگ‌های کشور متوقف است به لحاظ اینکه میزان جرایم شان به موقع به آن‌ها ابلاغ نشده که همه جرایم از دو برابری به اصل جریمه بازگشت داده شده است.

کد خبر: ۴۹٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha