۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
روزانه کمتر از ۱۰۰۰ تن مرغ در مازندران کشتار می شود
دبیر انجمن کشتارگاه های مازندران:

روزانه کمتر از ۱۰۰۰ تن مرغ در مازندران کشتار می شود

ساری - دبیر انجمن کشتارگاه های مازندران گفت: روزانه کمتر از یک هزار تن مرغ در استان کشتار و روانه بازار مصرف می شود.

محمد کاوه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کشتارگاه های مازندران از برترین تکنولوژی دنیا استفاده می کنند، افزود: مدرن ترین دستگاه های کشتارگاهی که در آلمان، هلند و دانمارک تولید می شود در کشتارگاه های استان وجود دارد، از این رو بهترین کشتار مرغ در سطح کشور در مازندران انجام می شود و بخشی از آن به حوزه نظارتی برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ ماشین یخچال دار و سردخانه دار داریم و برخی کشتارگاه ها نیز با بخش خصوصی استان قرارداد دارند، گفت: در حال حاضر بسیاری از خانوارها مرغ را خارج از بسته بندی کشتارگاهی مصرف می کنند وباید بدانیم هرمرغی که عرضه می شود باید دارای بستنه بندی باشد و مرغ خارج از بسته بندی را مصرف نکند.

کاوه ادامه داد:در کشتارگاه های استان دامپزشک، مسئول ذبح اسلامی و فنی فعالیت دارند و از سال قبل نمایندگان دامپزشکی در کشتارگاه ها مستقر هستند.

دبیر انجمن کشتارگاه های مازندران به مردم توصیه کرد تا مرغ ریز و کوچک خریداری کنند و ادامه داد:مرغ هرچه ریزتر باشد بهتراست زیرا مرغ بالای دو کیلونداریم و حداکثر وزن مرغ بایددو کیلو باشد و مرغ بالای دو کیلو کیفیت لازم را ندارند.

وی شمار کشتارگاه های استان را ۲۰ واحد اعلام کرد و گفت: ظرفیت کشتارگاه ها در یک شیفت هزار و ۵۰۰ تن است و در حال حاضر روزانه کمتر از هزار تن مرغ برای کشتار آماده می شود.

وی با بیان اینکه در بخش کشتارگاه طیور کمبود نداریم، تصریح کرد: تلاش ما این است که همه بازار را جذب کنیم.

کد خبر: ۴٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha