۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
در جذب سرمایه‌های سرگردان موفق نبوده‌ایم
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

در جذب سرمایه‌های سرگردان موفق نبوده‌ایم

علی‌پور خنکداری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر وزارت راه و شهرسازی تسهیلات مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد، هیچ کس به فکر سرمایه گذاری در کشورهای دیگر منطقه نمی افتد، اما متأسفانه در سال های گذشته اقدامات قابل قبولی در عرصه جذب سرمایه و تأمین مالی از طریق سرمایه گذاران صورت نگرفته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کمال علی‌پور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش خرید مسکن در کشورهای همسایه و منطقه از سوی شهروندان ایرانی، گفت: بسیاری از کشورهای منطقه در سال‌های اخیر زمینه را برای ورود سرمایه فراهم کرده اند، به طوری که کشورهایی مانند ارمنستان، آذربایجان و ترکمستان، اراضی بسیاری دارند، حال آن ها این شرایط را فراهم کردند که افراد از دیگر کشورها در این اراضی کشاورزی سرمایه گذاری کرده و محصول تولید کنند، یا زمینه را برای خرید مسکن فراهم کردند.

جذب سرمایه‌های سرگردان نیازمند برنامه ریزی و سیاست گذاری درست است
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جذب سرمایه‌های سرگردان نیازمند برنامه ریزی و سیاست گذاری درست است، به طوری که در شرایط کنونی برخی استان ها نیز توانسته اند با برنامه ریزی درست، سرمایه جذب کنند.

وی گفت: به طور حتم اگر شرایط برای فعالیت انبوه سازان و تولید مسکن و سرمایه گذاری در این بخش فراهم شود، هیچ کسی اقدام به خروج سرمایه خود از کشور و خرید مسکن در کشورهای همسایه نمی کند.

اقدامات قابل قبولی در عرصه جذب سرمایه و تأمین مالی از سرمایه گذاران صورت نگرفته است
علی‌پور خنکداری ادامه داد: حال اگر وزارت راه و شهرسازی تسهیلات مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد، هیچ کس به فکر سرمایه گذاری در کشورهای دیگر منطقه نمی افتد، اما متأسفانه در سال های گذشته اقدامات قابل قبولی در عرصه جذب سرمایه و تأمین مالی از طریق سرمایه گذاران صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم  گفت: در شرایط کنونی دولت در تلاش برای افزایش تولید ناخالص داخلی است، حال خروج سرمایه از کشور تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال دارد. از این رو شرایط باید فراهم شود تا سرمایه های داخلی و خارجی به بازارهای مولد و تولیدی کشور مانند بازار مسکن هدایت شود.

کد خبر: ۴۹٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha