۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
افشای حساب بانکی ترامپ در چین

افشای حساب بانکی ترامپ در چین

در آستانه انتخابات آمریکا روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد که سوابق مالیاتی نشان می‌دهد، رییس جمهوری آمریکا همچنان حساب بانکی خود در چین را حفظ کرده است.

به گزارش بازار، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یک حساب بانکی اعلام نشده در چین دارد و در تمام دوره ریاست جمهوری خود دفتر املاک و مستغلاتی را که پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا در چین افتتاح کرده بود حفظ کرد و برای مشارکت با یکی از مهمترین شرکت‌های تحت کنترل دولت چین تلاش کرده بود.  

بر اساس این گزارش، طبق تجزیه و تحلیل اظهارنامه مالیاتی ترامپ، این حساب تاکنون اعلام شده نبود و توسط شرکت مدیریت هتل‌های بین المللی ترامپ کنترل می‌شد.

طبق یکی از این اظهار نامه‌ها این شرکت در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ برای توافق‌های تجاری در چین ۱۸۸ هزار و ۵۶۱ دلار مالیات پرداخت کرده است.

آلن گارتن، وکیل شرکت‌های ترامپ اعلام کرد این شرکت در یکی از بانک‌های چین حساب باز کرد تا مالیات خود را پرداخت کند. وی گفت هیچ توافق، معامله یا فعالیت تجاری دیگری صورت نگرفته است و از سال ۲۰۱۵ این حساب غیرفعال است.

بنا به افشاگری رسانه های آمریکایی ترامپ همواره سعی کرده اظهارنامه‌های مالیاتی کار و کسب خود را منتشر نکند و آمارها را کتمان کند به نحوی که این موضوع از سوی دموکرات ها به عنوان یک پاشنه آشیل به کار گرفته شده است.

دونالد ترامپ با اینکه خود را برعکس جو بایدن تنها مدافع واقعی منافع آمریکا در برابر چین معرفی می‌کند درگیر یک جنگ تجاری و دیپلماتیک با چین است.

کد خبر: ۴۹٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha