۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
قیمت جدید مرغ اعلام شد

قیمت جدید مرغ اعلام شد

عسگری، معاون اقتصادی استاندار تهران گفت: براساس مصوبه تنظیم بازار استان تهران مرغ در خرده فروشی ها به قیمت۲۰هزار و ۴۰۰تومان و تخم مرغ کیلویی ۱۴هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

به گزارش بازار، حشمت الله عسگری معاون اقتصادی استاندار تهران در جلسه تنظیم بازار با اشاره به وضعیت قیمت مرغ اظهار داشت: تنظیم بازار کشور قیمت پایه مرغ گرم را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان درب مرغداری تعیین کرده، منتها با توجه به هزینه‌های متفاوت در استان‌های مختلف به میزان ۱۰ درصد افزایش قیمت در اختیار تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های مربوط به حمل مرغ از مرغداری تا کشتارگاه و سپس حمل به عمده فروشی و خرده فروشی‌ها ۶ هزار تومان دیگر نیز در نظر گرفته که با احتساب این هزینه‌ها در مجموع قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های استان به میزان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در سطح میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌ها و اصناف مصوب شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: مرغ منجمد نیز با توجه به موجودی کافی مقرر شد شرکت پشتیابی امور دام از طریق شبکه‌های مختلف از جمله میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارکنان به قیمت ۱۵ هزار تومان عرضه شود، منتها عرضه به گونه‌ای باشد که در اختیار اقشار کمتر برخوردار قرار گیرد.

عسگری با بیان اینکه توزیع مرغ منجمد در شهرستان‌ها در اختیار فرمانداران است گفت: فرمانداران از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا اصناف منتخب اقدام به توزیع مرغ منجمد می‌کنند و این شبکه با کنترل کافی از طریق صنعت و معدن، بازرسی اصناف و تعزیرات مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی در مورد قیمت تخم مرغ بیان کرد: در مورد تخم مرغ قیمت مصوب پشتیانی امور دام مشخص شده و مقرر شد عرضه تقویت شود تا تخم مرغ به قیمتی کیلویی بین ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در مغازه‌ها عرضه شود.

کد خبر: ۴۹٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha