۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
پرونده همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق کامل می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پرونده همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق کامل می‌شود

شریعتمداری، وزیر تعاون از تکمیل پرونده همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق با اجرایی شدن مصوبه‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ساعت ۱۶ روز گذشته (سه‌شنبه) نخستین حقوق افزایش یافته بازنشستگان کشوری که از مطالبات مهم آنان بود، به حساب‌هایشان واریز شد و طبق گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، میزان افزایش برای همسان‌سازی حقوق تا ۹۰ درصد خالص دریافتی افراد شاغل مشابه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: میانگین افزایش پرداخت به بازنشستگان ۷۷ درصد بوده است که از محل ۱۶ هزار میلیارد تومانی سهامی که دولت در اختیار صندوق قرار داده، پرداخت شده است و سال‌های آینده نیز تلاش می‌شود تا همسان‌سازی با پیش‌بینی منابع لازم در بودجه عمومی و همچنین درآمدهای صندوق ادامه یابد.

شریعتمداری گفت: در مورد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز همین اقدام در هفته‌های گذشته برای سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خانواده بازنشستگان انجام و همراه با حقوق مردادماه‌شان پرداخت شده است.

وی همچنین از اقدامات مشابه در حوزه صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان و کارکنان صندوق فولاد و بازنشستگان آن خبر داد که مصوبه‌های لازم در جلسه هیات امنای صندوق‌ها در حاشیه جلسه هیات دولت دریافت شد و هر یک از آن‌ها حدود ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته را در بر می‌گیرند.

وزیر تعاون تاکید کرد: با اجرای این دو مصوبه، پرونده همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بسته خواهد شد.

اعطای تسهیلات به جوانان روستایی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و مناطق روستایی
وی گفت: طرح اعطای تسهیلات به جوانان روستایی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و مناطق روستایی با استفاده از مکانیسم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و مکانیسم تامین مالی خرد در دستور کار است.

شریعتمداری افزود: در صورتی که طرح‌های جوانان توجیه اقتصادی داشته باشد و در بانک‌های عامل چهارگانه تایید شود، اینقشر می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند.

وی اعلام کرد: برای زنان کارآفرین روستایی نیز امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته شده و آن، صدور ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری بخش تعاون وزارت تعاون به میزان ۵۰۰ میلیون تومان بدون وثیقه است و در صورتی که این بانوان در حوزه تعاون، فعالیت‌های کارآفرینانه داشته باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وزیر تعاون گفت: با این تلاش‌ها و بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، سهم ایجاد اشتغال جدید در این مناطق از سه درصد به ۲۹ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۴۹٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حميد IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      0 0
      باسلام و تشكر از اين اقدام خداپسندانه اما نكته اي كه بايد مجددا رسيدگي شود اين است كه افرادي كه داراي سوابق مازاد بر سي سال و حق مديريت هستند امتياز آنها محاسبه نگرديده چون اين امتيازها را مشمول سقف 90 درصدي آورده اند در عمل محاسبه ريالي انجام نگرفته