۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
۶ هزار و ۷۰۰ شغل در گیلان ایجاد شده است
استاندار گیلان:

۶ هزار و ۷۰۰ شغل در گیلان ایجاد شده است

رشت- استاندار گیلان میزان تعهد اشتغال استان طی سال جاری را بیش از ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گیلان، انجام تعهدات اشتغال استان را مهمترین انتظار از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها عنوان و اظهار کرد: از ۱۵ هزار و ۶۶۳ نفر تعهد اشتغال استان براساس سامانه رصد تا زمان حاضر، ۴۳ درصد معادل ۶ هزار و ۷۶۹ شغل ایجاد شده است.

وی به رتبه نخست گیلان در جذب تسهیلات حمایتی کرونا به میزان ۷۱ درصد اشاره و اظهار کرد: ویروس منحوس کرونا آسیب های جدی به زندگی مردم، فعالان اقتصادی، کسب و کار و تولید در سطح دنیا وارد کرده که این موضوع در مسائل اجتماعی به وضوح متبلور می شود.

استاندار گیلان بر لزوم اهتمام جدی در سطح دستگاه های اجرایی و سپس بانک ها در پرداخت تسهیلات حمایتی ناشی از کرونا و پیگیری های میدانی تأکید و تصریح کرد: دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا علیرغم محدودیت های موجود در منابع، با بررسی های کارشناسی از رسته های مختلف، حمایت های قانونی را ابلاغ کرده که تلاش مستمر در این مسیر مورد انتظار مردم و دولت است.

وی اقدامات دستگاه ها و بانک هایی که زندگی مردم، اشتغال، تحقق شعار جهش تولید و برنامه های ابلاغی دولت برایشان دارای اهمیت است را شایسته تقدیر و تشویق دانست و افزود: عملکرد بانک ها و دستگاه های ضعیف در این عرصه نیز به صورت دقیق رصد و ضمن انعکاس به سطح ملی، در ارزیابی آن ها نیز لحاظ می شود.

استاندار گیلان همچنین به ابلاغ وزیر اقتصاد و دارائی مبنی بر اختصاص حداقل ۵۰ درصد از منابع هر بانک در عرصه تولید و اشتغال همان استان اشاره کرد و گفت: در این میان بانک های خصوصی به لحاظ مسئولیت های اجتماعی، شرعی و قانونی، تکالیفی دارند که متأسفانه برخی از این بانک ها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از منابع را در استان مصرف می کنند.

وی بر ضرورت اجرای صد درصدی برنامه ها و اهداف تعیین شده در تفاهم نامه ها و توافقات با نهادها و دستگاه های اجرایی و برخی از ابلاغیه های کشوری تأکید کرد و افزود: انتظار می رود در فرصت باقیمانده تا پایان سال از ظرفیت های موجود برای خدمت بیشتر به مردم بهره گیری شود.

وی تصمیمات و جمع بندی جلسات را به عنوان یک تکلیف برای دستگاه ها و بانک ها عنوان و تصریح کرد: سامانه رصد به نوعی کارنامه دستگاه ها و بانک های عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری محسوب می شود و بر این اساس باید بیش از گذشته متناسب با شرایط اقتصادی ناشی از تحریم ها و کرونا با مردم و فعالان اقتصادی شاهد انعطاف و تسهیل امور باشیم.

کد خبر: ۴۹٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha