۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد تامین قیر پروژه های عمرانی اصلاح شد
جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد تامین قیر پروژه های عمرانی اصلاح شد

نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۹۹کل کشور که به موضوع تامین قیر اشاره دارد را اصلاح کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۹۹کل کشور را که در خصوص تامین قیر پروژه های عمرانی بوده را اصلاح کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی اصلاح جزء ۲ بند ز را بدین شرح قرائت کرد:

دولت مکلف است مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع لازم جهت تامین قیر موضوع این بند را به نسبت اعتبار هر طرح از کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه این قانون کسر و برای تهیه ماده اولیه قیر موردنیاز اختصاص دهد.

مبلغ فوق ۱۰۰ درصد تخصیص یافته تلقی می گردد چنانچه مبلغ مذکور تکافوی تامین یک میلیون تن قیر را ننماید دولت مکلف است مابه التفاوت آن را تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به همین نسبت از این محل تامین نماید. دستگاه های اجرایی مذکور در این بند مکلفند پس از تخصیص قیر موضوع این بند توسط سازمان برنامه و بودجه با رعایت شاخص های مربوط به مبنای میزان اعتبارات طرح های تملک دارایی های استانی نسبت به ابلاغ سهم هر یک از استان ها حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این بند اقدام نماید. به منظور هماهنگی و تسریع اجرای این بند کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه حذف دو مورد دستگاه های ذیربط ظرف مدت ۱۰ روز پس از ابلاغ این بند تشکیل می شود.

براساس این گزارش نمایندگان مجلس با مفاد متن اصلاحیه این بند موافقت کردند.

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی با یادآوری اینکه جزء ۴ بند ز نیز اصلاح شده است، با اشاره به موارد اصلاح شده تاکید کرد که در این بند "و..." که بعد از کلمه تهاتر آمده حذف شده است.

نمایندگان مجلس با ۱۷۱ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۲۲۱ نماینده حاضر در جلسه با اصلاح صورت گرفته موافقت کردند.

کد خبر: ۴۹٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha