۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
تولید پایدار گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی
مدیر عامل مجتمع خبر داد

تولید پایدار گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تعمیرات اساسی سال ۹۸ گفت:‌ براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته زمان تعمیرات اساسی در مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش یافت و این موضوع به تولید پایدار گاز کمک کرده است.

به گزارش بازار، ‌ «هادی هاشم زاده فرهنگ» افزود: برپایه برنامه‌ریزی انجام شده، ۴۴ روز برای تعمیرات اساسی پنج پالایشگاه اول این مجتمع در نظر گرفته شده بود که در عمل این زمان به ۳۳.۶ روز کاهش پیدا کرد.

وی افزود: البته فاز های ۶، ۷، ۸ و ۴ را از برنامه تعمیراتی خارج کردیم و در زمان انجام کار سایر پالایشگاه‌ها، تعمیرات این فازها انجام شد که با احتساب آن ۳۸ روز، برنامه تعمیرات به طول انجامید که نشان می‌دهد از برنامه جلو هستیم.

فرهنگ، تسط بر تعمیرات پالایشگاه‌های قدیمی را، علت جلو بودن از برنامه بیان کرد و گفت: سال ۹۲ برای تعمیرات پنج پالایشگاه، ۱۸ روز توقف کامل را داشتیم و این در حالی است که امسال برای ۸ پالایشگاه، ۱۴.۱ روز توقف کامل ثبت شده است.

وی برنامه‌ریزی دقیق همکاران حوزه مدیریت عملیات پالایشگاه را از نقاط قوت مجتمع دانست و تاکید کرد: برای کلیه تعمیرات اساسی مجتمع برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی صورت گرفته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، با اعلام اینکه امسال برای تعمیرات اساسی، برنامه منسجم و سنگینی را پیاده‌سازی کردیم، گفت: این برنامه‌ریزی، فرصت تولید بیشتر برای این مجتمع را فراهم کرد.

وی با مقایسه واحد کار انجام شده در هر روز کار تعمیرات اساسی در سال جاری با سال‌های گذشته خاطر کرد: مثلا در فاز یک، روند ما رسیدن به شاخص۰.۵۱ است. به این معنا که همکاران تقریبا سه برابر نسبت به دو سال گذشته، بهتر از زمان استفاده کرده‌اند و کار بیشتری انجام شده است.

فرهنگ با بیان اینکه این روند برای فازهای ۵ و ۲، ۳، ۴ نیز بوده و برای فازهای ۶، ۷ و ۸ توقف برای تعمیرات اساسی نداشته‌ایم و امسال در پالایشگاه هفتم، هشتم و نهم روند بهبود را شاهد هستیم.

وی با اشاره به پالایشگاه دهم گفت: اکنون در بین پالایشگاه‌های جدید، پالایشگاه دهم روند خوبی را طی کرد و از زمان بهینه استفاده شده و شاهد نتایج خوبی در پالایشگاه بودیم.

 فرهنگ با بیان اینکه در سال ۹۷ روزهای توقف کمتری نسبت به سال‌های گذشته داشته‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به تدریج روند بهبود را در پالایشگاه‌های جدید شاهد باشیم.

کد خبر: ۴٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha