۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
 سامانه جامع حمل‌ونقل، امکان پایش و رصد سوخت را فراهم می‌کند
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

سامانه جامع حمل‌ونقل، امکان پایش و رصد سوخت را فراهم می‌کند

دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: با راه اندازی سامانه جامع حمل‌ونقل برون و درون شهری، امکان رصد ناوگان دیزلی و میزان مصرف سوخت آنها فراهم شده است.

به گزارش بازار، حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اقدامات و عملکرد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در روزهای گذشته، گفت: با توجه به راه اندازی سامانه جامع حمل و نقل برون و درون شهری، با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، تجهیز ناوگان بار مسافر دیزل به سامانه مذکور را کلید زدیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این مسئله را به تمام شهرداری‌های کشور اعلام کردند، اظهار کرد: دستگاه هوشمند این سامانه باید بر روی ناوگان حمل و نقل بار مسافر با هدف بهره مندی از سهمیه سوخت نفت و گاز نصب شود. مالکان ناوگان باید با مراجعه به درگاه اینترنتی «تیپاد»، از فهرست شرکت‌های ذیصلاح، نمایندگی‌ها و سایر اطلاعات را برداشت کرده و نسبت به نصب دستگاه استاندارد روی خودرو اقدام کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره مزایای این سامانه توضیح داد و بیان کرد: این سامانه امکان رصد ناوگان را در اختیار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار می‌دهد و علاوه بر آن می‌توانیم میزان مسافت طی شده را بر اساس اسناد و داده‌های الکترونیکی که حاصل می‌شود، محاسبه کنیم و بنابراین ارائه سوخت به خودروهای دیزل شفاف می‌شود.

وی افزود: هماهنگی بین گمرک، وزارت صمت و رجیستری تلفن همراه گوشی‌های مسافری یکی دیگر از اقداماتی است که در روزهای گذشته صورت گرفته است. صاحبان این گوشی‌ها باید در هنگام ورود به کشور اطلاعات را ثبت و نسبت به رجیستری اقدام کنند.

کد خبر: ۴۸٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha