۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
برنامه ریزی چین برای تولید یک میلیارد دوز واکسن تایید نشده در سال ۲۰۲۱
مقامات شرکت سینوفارم چین خبر دادند؛

برنامه ریزی چین برای تولید یک میلیارد دوز واکسن تایید نشده در سال ۲۰۲۱

استفاده عمومی از واکسن تایید نشده چین در چهار شهر این کشور و استقبال زیاد مردم از آن موضوع مورد بحث در تمامی رسانه ها است. واکسنی که با قیمت ۶۰ دلار عرضه می شود و دانشجویانی که در کشورهای خارجی تحصیل می کنند می توانند آن را رایگان دریافت کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: در این روزها که شرکتهای داروسازی جهانی برای تولید واکسن با هم رقابت می کنند و خبر منتشر شده در مورد توزیع واکسن کرونای تولید چین برای استفاده عمومی در چهار شهر این کشور یکی از مهمترین خبرهای این روزها است.

آسوشیتدپرس در مورد این خبر نوشت: «دولت استفاده اضطراری از واکسن کرونا را در چهار شهر مجاز دانسته است و جالب این جاست با وجود اینکه نتیجه سومین مرحله از آزمایشهای بالینی هنوز مشخص نشده است ولی  بسیاری از مردم از شهرهای مختلف به این چهار شهر سفر می کنند تا واکسن را دریافت کنند. طبق اعلام دولت چین برای ایمنی در برابر ویروس باید دو دوز از این واکسن با فاصله ۱۴ تا ۲۸ روز از هم تزریق شود و هزینه آن ۶۰ دلار امریکا است.»

در ادامه گزارش از استقبال زیاد دانشجویان و افرادی که قصد سفر به خارج از چین را داشتند گفته شده است. بر مبنای این گزارش از ابتدای جولای سال جاری صدها هزار چینی واکسن کرونا را دریافت کرده اند که شامل کادر بهداشت و درمان چین، ارتش چین، بازرگانانی که قصد سفرهای خارجی را داشتند و افرادی که در فرودگاه ها کار می کردند بود. آمارهای اولیه حکایت از تزریق واکسن به ۳۵۰ هزار نفر تا کنون دارد و در صورتیکه استقبال در این چهار شهر بالا باشد می توان  انتظار داشت تا انتها سال بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر دیگر هم واکسن را دریافت کنند.»

سی ان ان در این مورد نوشت: «مردم چین به این واکسن  اعتماد دارند و بر این باور هستند حتی اگر ایمنی کامل در برابر ویروس ایجاد نکند می تواند شانس ابتلا را کاهش دهد و به همین دلیل بهتر است که این واکسن پیش از وارد شدن به کشورهایی که شدت ابتلا در آنها بالا است، تزریق شود.»

چین تا انتهای سال بعد یک میلیارد دوز واکسن تولید می کند
در این رقابت نفس گیر برای عرضه واکسن کرونا، چین را می توان یکی از کشورهای پیشگام دانست.این کشور چندین واکسن تولید کرده است ولی دو واکسن را در زمره امیدهای اصلی خود برای رهایی از کرونا می داند و رییس شرکت دولتی سینوفارم می گوید که این واکسن ها روی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در ۱۰ کشور دنیا مورد آزمایش قرار گرفته اند. اخیرا هم یکی از بزرگترین موسسات تولید واکسن در کشور برزیل اعلام کرده است در سومین مرحله از آزمایشهای بالینی واکسن سینوفارم شرکت کرده است و بالغ بر نه هزار داوطلب این واکسن را دریافت کرده اند. طبق گزارش این موسسه مطالعاتی تا کنون هیچ یک از این داوطلبان عوارض جانبی نگران کننده ای را از خود بروز نداده اند که این مساله نشان می دهد واکسن چینی ایمن است و عارضه جانبی ندارد.

طبق گزارش منتشر شده توسط چاینا دیلی شرکت سینوفارم دو واکسن تولید کرده است که این واکسن ها را در کشورهای مصر، آرژانتین، اردن و برزیل و پرو مورد آزمایش قرار داده است و نتایج حاصل شده، نتایج مثبت و امیدوارکننده ای بود.

لیو جینگ ژانگ مدیر عامل شرکت سینوفارم در مصاحبه ای با چاینا دیلی گفت: «ما در آخرین کیلومترهای یک دوی ماراتن قرار داریم. این کیلومترهای آخر به سختی طی می شود ولی بدون شک ما  به خط پایان نزدیک هستیم و نتیجه مطلوب را خواهیم گرفت.» 

وی در مورد  توان تولید واکسن در چین گفت: «ما انتظار داریم حداقل دو واکسن چینی از نظر کارایی و ایمنی مورد تایید قرار بگیرند و برای  تولید بالغ بر یک میلیارد دوز از این واکسن ها تا انتهای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی کرده ایم. از طرف دیگر قرار بر این است که کارخانه های واکسن سازی در برزیل تولید برای بازار آمریکای جنوبی را بر عهده بگیرند و در برخی دیگر از کشورهای آسیایی از قبیل اندونزی و مالزی هم تولید  انجام می شود. ما تلاش می کنیم سهم زیادی از نیاز بازارهای در حال توسعه را پاسخ گوییم زیرا می دانیم این بحران جهانی زمانی پایان می یابد که تمامی مردم در برابر ویروس واکسینه شوند.» وی ادامه داد: «خطوط تولید شرکت سینوفارم در دو شهر پکن و ووهان فعال هستند و واکسن تولیدی این خطوط تولید به شمار زیادی از گروه های پر خطر در داخل چین تزریق شده است.»

چین در گروه کوواکس سازمان بهداشت جهانی عضو شده است
 چین متعهد شده است در ارایه واکسن به کشورهای در حال توسعه و فقیر دنیا با سازمان بهداشت جهانی همکاری کند. این کشور عضو کمیته کواکس سازمان بهداشت جهانی است که مسولیت تامین واکسن برای کشورهای در حال توسعه و درگیر کرونا را دارد. اروپا  هم در این کمیته عضو است ولی امریکا از عضویت در آن امتناع کرده است.

سازمان بهداشت جهانی اخیرا اعلام کرد امیدوار است که تا انتهای سال جاری یک واکسن کرونا مورد تایید قرار بگیرد و در صورت تحقق این پیش بینی می توان انتظار داشت برنامه ریزی برای توزیع آن به دنیا شروع شود. قرار بر این است که واکسن ها به طور کامل در یک کشور توزیع نشود و در مرحله اول گروه های پر خطر در تمامی کشورها واکسن را دریافت کنند و سپس برنامه ریزی برای تزریق آن به جوانان و افراد سالم شروع شود. البته هنوز این طرح تایید نشده است و برخی از کشورهای صنعتی اعلام کرده اند خواستار ایمن شدن تمامی مردم کشور در برابر واکسن و از سر گیری فعالیتهای اقتصادی هستند و به همین دلیل توزیع عمومی واکسن را در دستور کار قرار داده اند.

کد خبر: ۴۸٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha