۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
از کاهش صادرات گل طی سال جاری تا اشتغال ۱۹ هزار نفر در صنعت گل کشور
در آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه گل محلات مطرح شد؛

از کاهش صادرات گل طی سال جاری تا اشتغال ۱۹ هزار نفر در صنعت گل کشور

محلات- آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه گل‌های داودی محلات با حضور مشئولین برگزار و در این مراسم از کاهش صادرات گل طی سال جاری نسبت به سال قبل تا اشتغال ۱۹ هزار نفر در صنعت گل کشور مطرح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، عصر سه شنبه آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه گل‌های داودی در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات آغاز به کار کرد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با اشاره به اینکه شیوع کرونا خسارت های زیادی را به تولید کنندگان گل به خصوص در پر تقاضا ترین ایام عرضه وارد کرده است ، اظهار داشت: دولت و بانک مرکزی درصدد است که این تا حدودی این خسارات را جبران کند و در این رابطه اسامی و مشخصات تولید کنندگان جمع آوری شده است.

غلامرضا تقوی به فروش آنلاین گل به منظور صادران اشاره کرد و عنوان داشت: در زمان کرونا که امکان حضور فیزیکی برای ارائه این تولیدات مهیا نیست می توان از ظرفیت مجازی به نحو احسنت بهره برد و تا حدودی خسارات ناشی از کمبود صادرات را جبران کرد و باید اعلام کنیم که سال گذشته به دلیل کرونا بازار صادرات گل را از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه صادرات گل در سال جاری یک بیستم و واردات یک دوازدهم سال گذشته بوده است گفت: در خصوص نگهداری و ارائه گل در زمینه سردخانه مناسب و خشک کردن و فراهم نبودن امکان تهیه روغن و اسانس از گل‌های برداشت شده در زمان کرونا به خوبی دریافتیم که در این زمینه ضعف هایی داریم که باید آنها را حل کنیم.

۱۹ هزار نفر در صنعت تولید گل و گیاهان زینتی کشور مشغول به فعالیت هستند
رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور  نیز در این مراسم بیان داشت: در حال حاضر ۱۹ هزار نفر در صنعت تولید گل و گیاهان زینتی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند و ایران رتبه ۹۶ در صادرات گل و گیاهان زینتی در جهان را دارا است که با توجه به اقلیم مناسب کشور برای پرورش و تولید گل ضرورت دارد که این جایگاه ارتقا یابد.

شکراله حاجی‌وند عنوان داشت: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در حوزه گل و گیاهان زینتی در محلات وجود دارد این منطقه می تواند وابستگی کشور به واردات گیاهان زینتی را کاهش دهد.

وی در ادامه از راه اندازی چهار پایانه صادراتی گل و گیاهان زینتی در کشور خبر داد و افزود: ۹۶ تا ۹۷ درصد از بذر سبزیجات و صیفی جات وارداتی است و دو درصد از این بذر در داخل کشور تولید می‌شود.

کد خبر: ۴۸٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha