۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
 جهش تولید در مازندران نیازمند اقتصاد صادرات محور است
استاندار مازندران:

جهش تولید در مازندران نیازمند اقتصاد صادرات محور است

ساری- حسین زادگان، استاندار مازندران گفت: این استان برای تحقق جهش تولید نیازمند سیستم تولیدی - اقتصادی صادرات محور است.

احمد حسین زادگان در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه صادرات از بسترهای توسعه اقتصادی به شمار می رود، ایجاد سیستم تولیدی - اقتصادی صادرات محور را نیاز ضروری استان بیان کرد و خواستار تحقق آن شد.

وی با عنوان اینکه راهیابی به بازارهای هدف و فروش محصولات از مولفه های جهش تولید و توسعه به شمار می رود، آن را در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی لازم دانست و گفت:مازندران ویژگی های تولیدی و اقتصادی منحصر به فردی دارد و بخش کشاورزی آن در تامین سلامت و امنیت غذایی کشور نقش مهمی دارد.

استاندار مازندران همسایگی به کشورهای سی آی اس و بهره مندی از زیرساخت هایی نظیر فرودگاه و جاده های دسترسی و واقع شدن در کریدور شمال- جنوب را از جمله ظرفیت های توسعه اقتصادی و صادراتی استان بیان کرد و گفت: وجود راه آهن و نزدیکی به پایتخت از دیگر امتیازات مازندران به شمار می رود.

حسین زادگان، توسعه صادرات را سبب رشد اقتصادی و افزایش درآمد سرانه و اشتغال دانست و گفت: تنوع تولید و محصولات مختلف از جمله پتانسیل های استان است و باید از صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصادی استان بهره گرفت.

وی بر لزوم تسهیل و ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه اشتغال تاکید کرد و گفت: صادرات سبب بهبود کیفیت و تنوع تولیدات می شود و در افزایش سطح تولیدات تاثیر شگرفی دارد.

استاندار مازندران با اظهار اینکه مازندران از امتیازات ویژه و فرصت های بی بدیلی برای توسعه صادرات بهره مند است، افزود: تعرفه های ترجیهی اوراسیا نیز فرصت مناسبی برای توسعه صادرات است.

حسین زادگان تدوین برنامه جامع و واقع بینانه برای رفع مشکلات و تنگناهای فراروی صادرات و دستیابی به اهداف و برنامه های صادراتی را امری مهم ذکر کرد.

طی نیمه اول سال جاری ۳۵۱ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از مازندران صادر شده است.

کد خبر: ۴۸٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha