۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
مشکلات تولیدکنندگان لاستیک بررسی و راه حل هایی ارائه شد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

مشکلات تولیدکنندگان لاستیک بررسی و راه حل هایی ارائه شد

نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات تولید لاستیک در کشور و حل برخی از آنها با کمک وزارت صمت و بانک ها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین، با اشاره به نشست امروز با تولیدکنندگان لاستیک در کشور گفت: در جلسه امروز مشکلات تولیدکنندگان لاستیک با وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و زنجیره تولید آستان قدس رضوی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اردیبل، نمین، نیر و سرعین در مجلس ادامه داد: تولیدکنندگان لاستیک گله‌مند بودند که ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومان به جای اینکه صرف تهیه مواد اولیه تولید شود، به واردات لاستیک داده شده است، البته به نظر می رسد دولت با برآوردی که از توان تولید داخل داشته و برای اینکه در بازار با کمبود لاستیک مواجه نشود ارز دولتی را برای واردات لاستیک تخصیص داده است.

وی بیان کرد: در این جلسه به مشکلات تولیدکنندگان در زمینه قیمت گذاری، دریافت دو نوبت مابه‌التفاوت قیمت فروش لاستیک داخلی از سوی وزارت صمت و مشکلاتی در خصوص تخصیص ارز نیمایی از سوی بانک مرکزی مطرح و مقرر شد تخصیص ارز نیمایی به تولیدکننده لاستیک با اولویت انجام شود.

این نماینده مجلس افزود: همچنین در خصوص واردات مواد اولیه تولید لاستیک توسط زنجیر تولید آستان قدس رضوی، تاکید شده که زنجیره تولید آستان مابه التفاوت ارزی خود را پرداخت و مواد اولیه وارداتی را در اختیار لاستیک سازان قرار دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان لاستیک از جمله شرکت آرتاویل تایر و یزد تایر مشکلات حوزه بانکی خود را مطرح کردند، گفت: با توافقی که با بانک رفاه کارگران، بانک ملی و بانک سپه صورت گرفت، مقرر شد این بانک ها سرمایه در گردش و تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان را تقسیط کنند.

کد خبر: ۴۸٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha