۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
۳۰ کشور در قزوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند
معاون اقتصادی استاندار قزوین:

۳۰ کشور در قزوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند

قزوین- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: سرمایه‌گذارانی از ۳۰ کشور تاکنون در زمینه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در این استان حضور داشته و اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، عیسی قبادی در دیدار با اعضای هیأت دولتی که از استان بومت کشور کنیا به قزوین سفر کرده‌اند، اظهار کرد: نزدیکی به تهران، داشتن موقعیت ارتباطی بین ۱۲ استان و وجود زیرساخت‌های صنعتی قابل توجه، قزوین را به عنوان استانی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است.

وی افزود: قزوین از قابلیت‌های صنعتی بالایی برخوردار است و نخستین شهر صنعتی ایران در این استان ایجاد شده و در حال حاضر نیز دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: قزوین قطب تولید شیشه، کاشی و سرامیک و مواد شوینده در ایران است و در این محصولات ظرفیت صادراتی بالایی دارد که می‌تواند مورد توجه سرمایه گذاران کنیایی قرار بگیرد.

قبادی بیان کرد: قزوین در زمینه کشاورزی نیز استعدادهای بالایی دارد و قطب تولید شیر، تخم مرغ، انگور و کشمش و زیتون در ایران است.

وی اضافه کرد: قزوین همچنین از پیشینه فرهنگی غنی برخوردار است و در دوره صفویه بیش از نیم قرن پایتخت ایران بوده و امروز با برخورداری از صدها اثر تاریخی و طبیعی از استان‌های جذاب ایران در حوزه گردشگری است.

قبادی افزود: قزوین همچنین با داشتن بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو یک استان علمی و دانشگاهی محسوب می‌شود و با برخورداری از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از نقاط مختلف دنیا دارای دانشجو است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه قزوین می‌تواند در زمینه‌های مختلف با استان بوکت کنیا به ویژه کشاورزی روابط ایجاد کند، یادآور شد: امیدواریم سفر هیأت دولتی کنیا به ایران و قزوین به تعمیق و گسترش روابط بین دو کشور بیانجامد.

کد خبر: ۴۸٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha