۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
پنج محصول کشاورزی استان قزوین کد شناسایی سلامت دریافت کردند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

پنج محصول کشاورزی استان قزوین کد شناسایی سلامت دریافت کردند

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سال جاری پنج محصول زراعی و باغی استان موفق به دریافت کد شناسایی سلامت شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه بیان کرد: این محصولات کشاورزی شامل گوجه فرنگی، زغال اخته، فندوق، بادام و عدس دیم هستند.

وی اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده  در سال جاری ۱۰ پایلوت در محصولات انگور، پسته،زیتون،گوجه فرنگی،زغال اخته، فندوق، سبزی، بادام، عدس دیم و سبزیجات نعناع و گشنیز در استان ایجاد شده که از این تعداد پنج  محصول کشاورزی کد سلامت دریافت کرده و منطبق با استانداردهای تعیین شده در حال تولید هستند.

خمسه تصریح کرد: در همین راستا بیش از ۶۰ مورد بازدید میدانی توسط مدیران کنترل کیفی و کارشناسان امور زنان جهت نظارت و پایش طرح در خصوص پیش آگاهی ، نصب تله ، استفاده از سموم مجاز و بیولوژیک و نحوه صحیح مصرف سموم شیمیایی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یاد آور شد: در حال حاضر ۵۰ سایت باغچه سلامت خانگی به منظور سبزیکاری و بهبود تغذیه در جامعه زنان روستایی استان ایجاد شده و در آنها بذر سبزیجات به صورت رایگان توزیع می شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم اکنون ۱۵۰۰ نفر از زنان روستایی و عشایری در این سایت ها مشغول فعالیت هستند.

خمسه، آموزش بیش از ۵۰۰ نفر از بهره برداران اصلی و تابعی در قالب ۲۵ مورد کارگاهها آموزشی عملی و بصورت مدرسه در مزرعه ، آموزش نحوره تعیین مناسب ترین زمان مبارزه با آفات و بیماریها ، آموزش مبارزه تلفیقی با آفات و بیماریها ، آموزش مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماریها و معرفی سموم زیستی و بیولوژیک، آموزش استفاده از سموم مجاز و کم خطر در صورت مبارزه شیمیایی ، مصرف بهینه کودهای شیمیایی و معرفی کودهای زیستی و همچنین تهیه نهاده های بیولوژیک جهت بهره برداران اصلی سایت از محل اعتبارات طرح را از مهم ترین برنامه های این سازمان در راستای اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده برشمرد.

کد خبر: ۴۸٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha