۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
آتش سوزی در مراتع زنجان از نظر وسعت کاهش دارد
استاندار زنجان:

آتش سوزی در مراتع زنجان از نظر وسعت کاهش دارد

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه طی ۶ ماهه سالجاری وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان زنجان نسبت به سال گذشته  کاهش دارد، گفت: آتش سوزی ها از نظر وسعت کاهش داشته و تنها از نظر کمی افزایش داشته است. 

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه مدیریت بحران در محل استانداری زنجان بر لزوم استفاده و بهره گیری از ظرفیت بسیج و سپاه در مواقع بحرانی تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی در این خصوص مورد توجه قرار گیرد. 

وی اظهار کرد: مقاوم‌سازی پل‌های نامطمئن در استان برای عدم تخریب در بحران ضروری است چرا که با آمدن سیل پل ها خراب می شود. 

استاندار زنجان با بیان اینکه کرونا نیز یک بحران است، گفت: برای پیشگیری و قطع زنجیره این بیماری باید از ظرفیت بسیج و سپاه استفاده شود. 

حقیقی با بیان اینکه برنامه‌ای برای واکنش‌های اضطراری و مانورهای مشترک از سوی مدیریت بحران پیش‌بینی شود، تاکید کرد: این برنامه باعث می شود تا در مواقع بحران مشکلی برای هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی رخ ندهد. 

وی به لایروبی زنجانرود با کمک دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: برای بحث بالا آمدگی آب در زنجان باید جلسه ویژه‌ای برگزار شده و پروژه‌ها اولویت‌بندی شود. 

استاندار زنجان بر ضرورت برنامه‌ریزی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای راهداری زمستانی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید اقلام انبارهای استان تهیه شده و مشکلی در این زمینه رخ ندهد. 

حقیقی افزود: نیروی مسلح در استان در مواقع بحرانی کمک کار باشند و باید آموزش‌های لازم به منظور فرهنگ‌سازی به مردم توسط رسانه ها ارائه شود. 

وی با بیان اینکه شناسایی امکانات بخش خصوصی و دولتی برای استفاده در مواقع  بحرانی ضروری است، افزود: در زمان مناسب باید از این امکانات استفاده لازم را برد. 

استاندار زنجان با بیان اینکه بیمه منازل و محصولات کشاورزی برای جبران خسارت ضروری است، تصریح کرد: باید در این زمینه آموزش‌های لازم به جامعه هدف داده شود. 

حقیقیبا بیان اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران در استان باید احیاء شود، افزود: طی بازه زمانی یک هفته باید جلسه ستاد مدیریت بحران در تمام شهرستان های این استان، تشکیل شود تا میزان آمادگی دستگاهها برای مقابله با بحران مشخص شود. 

وی ابراز کرد: رسانه ها در خصوص آموزش و فرهنگ ایمنی برای مقابله با سوانح و نهادینه کردن فرهنگ بیمه می توانند نقش مهمی را داشته باشند. 

استاندار زنجان، با بیان اینکه طی ۶ ماهه سالجاری وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان زنجان نسبت به سال گذشته  کاهش دارد، گفت: آتش سوزی ها از نظر وسعت کاهش داشته و تنها از نظر کمی افزایش داشته است. 

کد خبر: ۴۸٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha