۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
سیاست‌های بانک مرکزی درباره کاهش نرخ دلار موثر واقع شد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سیاست‌های بانک مرکزی درباره کاهش نرخ دلار موثر واقع شد

گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: سیاست‌های بانک مرکزی بدون شک در زمینه کاهش نرخ ارز تاثیرگذار بوده و برخلاف انتقادات، کاهش نرخ دلار در حال مدیریت شدن بود و اکنون به جواب رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، مهرداد گودرزوند چگینی درباره تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی در کاهش نرخ دلار گفت: کنترل نرخ دلار از روز اول در برنامه رییس کل بانک مرکزی بود. وی در ادامه اضافه کرد: افزایش و کاهش نرخ دلار دارای چندین بخش است و قسمت روانی آن بسیار اهمیت دارد. شرایط تحریم را هم باید در کنار آن قرار دارد، اما بانک مرکزی در حال تلاش است تا قیمت دلار را مورد کنترل قرار دهد.

این نماینده مجلس در این خصوص افزود: نباید فراموش کرد که کنترل نرخ دلار به همکاری تمام مسئولان و دلسوزان این مملکت نیاز دارد و چنانچه همکاری صورت گیرد، فشاری که از این طریق به مردم وارد شده، کاهش پیدا خواهد کرد و هدف بانک مرکزی هم در این خصوص تامین می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با رفتارهیجانی مردم در خصوص خرید و فروش دلار ابراز کرد: رفتار مردم هم هیجانی هست هم نیست. مردم تحت فشار قرار دارند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا از آن خارج شوند. هیچ کس نمی‌تواند منکر تاثیر تحریم‌ها در رابطه با تاثیر چنین حرکت‌هایی از سوی مردم شود، اما باید در این رابطه مدیریت دولت را نیز مدنظر قرار داد که تلاش می‌کند تا مشکلات را برطرف سازد.

گودرزوند چگینی در ادامه اظهار داشت: انتظار می‌رود دولت در زمینه حل مشکلات مردم بر تلاش خود بیافزاید، البته در این خصوص سوءاستفاده منفعت‌طلبان را هم نباید دور از نظر پنداشت که به شرایط فوق دامن زدند. با چنین اتفاقاتی (تلاش بانک مرکزی برای کاهش نرخ دلار) نقش آنها بی‌اثر خواهد شد.     

وی درباره واقعی شدن نرخ ها به مرور اضافه کرد: تا زمانی که اقتصاد کشور تعادل پیدا نکند نرخ شکل واقعی خود را به دست نمی آورد.

کد خبر: ۴۸٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha