۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
انتقاد از کارشکنی های وزارت نفت؛ از خاموشی «ماشین سازی» تا رکود در «کمپرسورسازی»
نماینده مردم تبریز با بازار مطرح کرد

انتقاد از کارشکنی های وزارت نفت؛ از خاموشی «ماشین سازی» تا رکود در «کمپرسورسازی»

بیگی نماینده «مردم تبریز، آذرشهر و اسکو» در مجلس شورای اسلامی به دلیل کارشکنی ها و عدم تامین مواد اولیه کارخانه ها و پالایشگاه های استان آذربایجان شرقی به شدت از وزرات نفت انتقاد کرد.

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ظرفیت‌های راکد صنایع در تبریز گفت: در حوزه انتخابیه بنده یک کارخانه کمپرسورسازی وجود دارد و این کارخانه به واقع از جمله صنایع مادر محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: این صنعت از جمله صنایعی است که مشمول تحریم بوده و نمی‌توان محصول آن را به کشور وارد کرد لذا حتی اگر ما بخواهیم محصول این صنعت را به کشور وارد کنیم اجازه نمی‌دهند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این صنعت به تولید کمپرسور برای یخچال تا ساخت کمپرسور برای فشرده‌سازی گاز در راستای صنعت نفت و گاز کشور می‌پردازد.

علیرضا بیگی تأکید کرد: در حال حاضر این صنعت مادر با کمترین ظرفیت‌ خود مشغول به کار است و دلیل آن هم این است که وزارت نفت ترجیح داده به جای اینکه پروژه‌های بزرگ خود را به پیمانکاران ایران بسپارد، این پروژه را با یک حرکت متقابل به چینی‌ها واگذار کند.

وی تأکید کرد: همچنین چینی ها از راه قاچاق اقدام به واردات کمپرسور به کشور کرده اند و حتی در این زمینه پرونده‌ای در قوه قضاییه گشوده شده است.لذا در حال حاضر این کارخانه به خاک سیاه نشسته است.

علیرضا بیگی در نمونه‌ دیگری با اشاره به تعطیلی و رکود صنایع تولید گازوئیل و بنزین در تبریز گفت: در حال حاضر پالایشگاه‌های خصوصی تولید گازوئیل و بنزین در حوزه انتخابیه بنده دچار مشکل هستند چرا که دولت از تأمین نفت خام و خوراک این کارخانجات استنکاف می‌کند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: این پالایشگاه‌ها اگر امکان تولید پیدا کنند می‌توانند سوخت مایحتاج کشورهای آن سوی ارس  را تامین کنند.

وی بیان داشت: همچنین در حال حاضر اقلیم کردستان قادر به تامین فراورده نفت خام خود نیست که ما می‌توانیم بنزین به جای نفت خام به آنها تحویل دهیم لذا این موارد از جمله موضوعاتی است که صنایع را راکد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات صنعت ماشین سازی تبریز هم گفت: در حال حاضر صنعت ماشین‌سازی تبریز هم با مشکلات زیادی مواجه است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید هر ماشین در این شرکت می‌تواند خط تولید کارخانه‌ای دیگر شود، اظهار داشت: متأسفانه بخش خصوصی، در غیاب ماشین‌سازی تبریز برای تأمین ماشین خود مجبور است ماشین‌های مختلف را از خارج وارد کند.

وی تأکید کرد: کارخانه ماشین سازی تبریز قریب به ۴ سال است که به خاک سیاه نشسته است و تمامی این ایرادات به نحوی واگذاری‌ این شرکت مربوط می شود .

کد خبر: ۴۸٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha