۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
تنقیح قوانین در مجلس یازدهم آغاز شد/ تورم قوانین با قانون‌های موازی و متضاد
عضو هیئت رییسه مجلس در گفت‌وگو با بازار:

تنقیح قوانین در مجلس یازدهم آغاز شد/ تورم قوانین با قانون‌های موازی و متضاد

سلیمی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر گروهی از نمایندگان مجرب و کارشناسان امر در مجلس یازدهم فعالیت خود در زمینه تنقیح قوانین آغاز کرده‌اند که البته این مسئله باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تورم قوانین در مجلس و همچنین راهکارهای  جلوگیری از این مسئله گفت: واقعیت این است که مجلس تبدیل به کارخانه قانون سازی شده است و همین امر موجب شده تا در بسیاری از امور قوانین موازی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما درپاره‌ای از موضوعات قوانین متضاد داریم، اظهار داشت: همچنین ما در پاره‌ای از موضوعات قوانینی داریم که یک محتوا داشته اما عبارات آن تغییر کرده است و این مسئله یک امر عجیب و غریب است.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلات در زمینه تورم قوانین نشأت گرفته از بی دقتی و نگاه‌های احساسی مجالس مختلف به این موضوع بوده است.

وی اظهار داشت: بنابر این همین امر باعث شده تا موضوع تنقیح قوانین به عنوان یک ضرورت در کشور احساس شود.

این نماینده مجلس با اشاره به شروع به کار مجلس یازدهم و دغدغه ریاست آن پیرامون تنقیح قوانین اظهار داشت: در حال حاضر بحث تنقیح قوانین در مجلس یازدهم کلید خورده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گروهی از نمایندگان مجرب و کارشناسان امر فعالیت خود در زمینه تنقیح قوانین را آغاز کرده‌اند اما این مسئله باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: البته خود مجلس هم باید مواظب باشد تا در دامن گذشتگان نیافتد لذا اگر مجلس ۱۰ الی ۲۰ قانون تصویب کند بهتر از آن است که قوانین تبدیل به ۲۰۰ مورد شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قانون برای تسهیل اموراست، گفت: متاسفانه امروز بسیاری از قوانین نه تنها تسهیل کننده نیستند که چوب لای چرخ گردان اقتصاد گذاشته اند.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد باید مرکز پژوهش‌ها و اداره قوانین مجلس به این مسئله ورود کرده و اجازه ندهند تا طرح‌های موازی و متناقض خودنمایی کند.

وی تاکید کرد: البته درمجلس دهم هم در زمینه تنقیح قوانین اقدامات خوبی انجام شد و صدها قانون در این مجلس که نقشی در موضوعات کشور نداشتند حذف شدند اما خب هزاران قانون دیگر باقی مانده و باید به این مسئله پرداخته شود.

کد خبر: ۴۸٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha