۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کاهش تولید گوجه فرنگی را گران کرد/ گوجه جنوب هفته های آینده به بازار می آیند
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران؛

کاهش تولید گوجه فرنگی را گران کرد/ گوجه جنوب هفته های آینده به بازار می آیند

گلشن آبادی، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران گفت: دلیل اصلی بالا رفتن قیمت گوجه فرنگی طی چند روز اخیر، وارد شدن به فصل سرما و در نتیجه کاهش تولید و عرضه آن در بازار است و نهایتا تا ۱ ماه آینده از طریق تولیدات جنوب کشور بر طرف می گردد.

اسداله کارگر گلشن آبادی، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در خصوص دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی طی چند روز اخیر به «بازار »گفت: اگرچه صادرات گوجه فرنگی در افزایش قیمت این محصول بی تاثیر نبوده است اما به طور عمده افزایش قیمت در این فصل چندان عجیب نیست چون در فصل پاییز ما آفتاب تابستان را نداریم که تولید به روز  به ما جواب بدهد. در نتیجه کمی نوسان ایجاد می شود و در عرضه برخی محصولات کشاورزی با بازار تاخیر می افتد.
کارگر گلشن آبادی اظهار داشت: تمام گوجه فرنگی هایی که در استان تهران عرضه می شود از حاشیه های تهران مانند قزوین، ورامین، کرج و شهریار است که بسیار حاصلخیز هستند و نیاز استان را تامین می کنند اما الان سردی هوا و کاهش تولید و عرضه موجب بالا رفتن قیمت شده است.
وی در پاسخ به این سوال که قیمت گوجه فرنگی چه زمانی کاهش خواهد یافت، گفت: این روند ادامه پیدا می کند تا تامین محصول گوجه از سمت جنوب انجام شود که تحقق آن به ۱ ماه تا ۴۰ روز زمان  نیاز دارد.

قیمت ها در میادین تابع عرضه و تقاضا و در خرده فروشی ها قانونمند است
کارگر گلشن آبادی با بیان اینکه این کمبود گوجه فرنگی در فصل سرما هر سال تکرار می شود، خاطرنشان کرد:  قبلا تکنولوژی و بروز رسانی به این نحو نبود که گوجه فرنگی بوته رس در فصل پاییز و زمستان در دسترس  مردم قرار داشته باشد. در نتیجه گوجه ها کال چینی و در گرم‌خانه گذاشته می شد و مردم در فصل سرما گوجه های انباری  مصرف می کردند.  وی ادامه داد: اما با پیشرفت در تکنولوژی و با توجه به  ۴ فصل بودن کشور، الان انباری ها جمع شده و غالبا تولیدات جنوب کشور پاسخگوی نیاز فصول سرمای ما هستند.
کارگر گلشن آبادی در خصوص میزان تفاوت قیمت ها در میدان مرکزی تره بار و در خرده فروشی سطح شهر نیز گفت: امروز اعضای ما از میدان مرکزی تره بار  گوجه فرنگی را با قیمتی  بین ۶ تا ۱۲ هزار تومان خریداری می کنند و سپس با احتساب ۲۵ تا ۳۰ درصد سود در مغازه های سطح شهر عرضه می شود و به دست مصرف کننده می رسانند.
وی تصریح کرد: در حقیقت بعد از اینکه محصول دست به بخش خرده فروشی ها که همان مغازه دارن سطح شهر هستند می رسد، قیمت ها قانون مند می شود؛ یعنی اعضای ما بر حسب فاکتور در سطح شهر توزیع می کنند اما قیمت عمده  فروشی و یا در مبدا اصولا بستگی به عرضه و تقاضا دارد و نوسان دارد.

کد خبر: ۴۸٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha