۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
آزاد راه حمیل- ایلام-مهران نیازمند توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی است
استاندار ایلام:

آزاد راه حمیل- ایلام-مهران نیازمند توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی است

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به ساخت دو آزادراه مهم در استان گفت: آزاد راه حمیل-ایلام-مهران نیازمند توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، ضمن تشکر از عملکرد خوب وزارت راه و شهرسازی در ایلام، افزود: توسعه استان در گروه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های راه استان است و خوشبختانه در این امر مهم اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

استاندار ایلام در ادامه خواستار تزریق اعتبارات برای طرح‌های مهم و نیمه تمام استان در حوزه راه و شهرسازی شد و گفت: امروزه در حوزه راه و شهرسازی طرح‌های بزرگی در استان تحت اقدام است که از مهم‌ترین آنها دو بزرگراه شمالی و جنوبی استان است.

وی ادامه داد: یکی آزاد راه حمیل-ایلام-مهران، و دیگری آزاد راه پل زال-مورموری -دهلران-چیلات است که نیازمند توجه ویژه وزارتخانه متبوع برای شروع عملیات اجرایی این طرح‌های مهم هستیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار شروع عملیات اجرایی بزرگراه حمیل به ایلام به طول ۱۴ کیلومتر (حد فاصل سرابله تا شباب) شد و اضافه کرد: یکی از مسیرهای مهم راه کربلا از طریق حمیل به ایلام و مهران است که برای ایجاد زیرساخت‌های لازم نیازمند تزریق اعتبارات لازم هستیم.

وی در ادامه از وزیر راه و شهرسازی استان پیگیری اختصاص قیر به شهرداری‌های استان، احداث راه در مناطق مختلف و تحت اقدام استان از جمله چم سرخ- حاضر میل و … تسریع در عملیات اجرایی قطعه اسلام آباد- ایلام و تامین اعتبار مورد نیاز برای قطعه کلنگ زنی شده، تامین اعتبار برای آماده سازی اراضی طرح اقدام ملی، تامین اعتبار برای پرداخت طلب شهرداری، اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور، از سمت جنوب و الحاق محدوده اندیمشک به دهلران، افزایش اعتبار طرح‌های استان ایلام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، تامین مسکن برای اقشار مختلف جامعه به ویژه افراد نیازمند، تامین اعتبار طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای استان و… خواستار شد.

بر اساس این گزارش، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نسبت به خواسته‌ها و مطالبات مطرح شده توسط استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد و گفت: اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور، از سمت جنوب و الحاق محدوده اندیمشک به دهلران به طرح مذکور به طول ۱۲۵ کیلومتر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در عملیات اجرایی قطعه اسلام آباد _ ایلام و تامین اعتبار مورد نیاز برای قطعه کلنگ زنی شده تسریع ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۴۸٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha