۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
 نرخ ۳۳ هزار تومانی ارز با شرایط اقتصادی کشور تطابق ندارد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

نرخ ۳۳ هزار تومانی ارز با شرایط اقتصادی کشور تطابق ندارد

رضاخواه، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: همه می دانند نرخ ۳۲ و ۳۳ هزار تومانی ارز نرخ واقعی نیست و با شرایط اقتصادی کشور به هیچ وجه تطابق ندارد.

به گزارش بازار، «مجتبی رضاخواه» افزود: بدون شک مسئولان دولتی هم نمی توانند با این نرخ مملکت را اداره کنند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی که پرسیده شد «حضرتعالی آینده بازار ارز را چگونه پیش بینی می کنید»، اظهارداشت: «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی بارها در مجلس وعده پائین آمدن قیمت ارز را داده است.

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان در تلاش هستند این موضوع را به بهترین نحو مدیریت کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه برای مدیریت بازار ارز نیاز به یکسری ابزارهاست، افزود: از یک طرف باید تلاش شود ارزهای که در خارج از کشور وجود دارد در قالب اسکناس و حواله وارد چرخه اقتصادی مملکت شود و ازسمت دیگر بازار در داخل به بهترین شکل تحت مدیریت قرار گیرد.

رضاخواه بیان داشت: برای مدیریت بازار ارز در داخل نیاز به طراحی و راه اندازی یک سامانه است تا مشخص معلوم شود نخست چه کسانی از دولت ارز می گیرند، دوم با دریافت ارز آیا کالا وارد می کنند یا نه و سوم اگر کالا وارد شد با چه قیمتی در بازار به فروش می رسد.

وی ادامه داد: تمامی این فرآیندها باید مبتنی بر سیستم و سامانه باشداگر این اتفاق نیفتد بازار ارز همچنان می تواند غیر قابل پیش بینی باشد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۰: ۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

کد خبر: ۴۸٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha