۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
 کسری ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه‌ در تکمیل پروژه‌های عمرانی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

کسری ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه‌ در تکمیل پروژه‌های عمرانی

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس برآوردها ۷۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور داریم که باید پروژه‌ها قابل انجام به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش بازار، جعفر قادری با بیان اینکه اگر ما سریع‌تر واحدهای دولتی را واگذار کنیم و ساختار دولت را کوچک کنیم این مهم به کاهش هزینه‌ها منجر می‌شود، خاطر نشان کرد: در کشورهای پیشرفته بخش‌های عمرانی همچون آب، ساخت سد، ریلی، جاده سازی و غیره به بخش خصوصی واگذار می‌شود، لذا باید این مهم در کشور ما هم تحقق یابد چراکه دولت به بحث اصلی خود یعنی نظارت و پاسخگویی خواهد پرداخت.

قادری گفت: براساس برآوردها ما ۷۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور داریم که باید پروژه‌ها قابل انجام به بخش خصوصی واگذار شود تا کسری منابع دولتی تامین شود.

وی تصریح کرد: اگر نگاه ما به طرح‌های عمرانی عوض شود و بخش غیر دولتی از طریق روش‌های تامین مالی که وجود دارد پروژه‌ها را به اتمام رساند و آن جاهایی که لازم است حمایت یارانه‌ای داشته باشد این مهم سبب می‌شود که سرعت انجام پروژه‌ها و ظرفیت و توان تولید کشور افزایش یابد.

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه امسال سال پایانی دولت است، دولت می‌خواهد کارنامه قابل قبولی ارائه دهد، طبیعی است که پروژه‌هایی که قابل اتمام است را دسته بندی کرده و تا پایان دولت دوازدهم به اتمام خواهد رساند.

قادری در پاسخ به این سوال که باتوجه به شرایط فعلی، آیا بخش خصوصی از واگذاری پروژه‌های عمرانی دولتی استقبال می‌کند یا خیر، خاطر نشان کرد: به طور قطع بخش خصوصی از این مهم استقبال می‌کند، اما نکته بسیار مهمی که وجو دارد این است که بستگی دارد که چطور دولت با بخش خصوصی کنار آید.

وی تصریح کرد: اگر ما درست پروژه‌ها را واگذار کنیم و منافع بخش خصوصی را ببینیم این بخش نیز استقبال می‌کند و همان پروژه‌هایی که در بخش دولتی سود آور نیست بخش خصوصی می‌تواند سود آور کند و به گونه‌ای برخورد کند که کاملا توجیه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: من فکر می‌کنم که اگر نگاه واقع بینانه‌ای به بودجه داشته باشیم و بودجه انعکاس دهنده آمال و آرزوهای ما نباشد، بلکه انعکاس دهنده واقعیت‌های بودجه در کشور باشد ما خیلی راحت می‌توانیم از ظرفیت درآمدهای بودجه برای انجام هزینه‌ها و پوشش برخی مسائل و مشکلات در کشور استفاده کنیم.

کد خبر: ۴۸٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha