۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
ترامپ: اگر بایدن انتخاب شود به حرف دانشمندان عمل می‌کند
تمسخر یا تعریف، مساله این است؛

ترامپ: اگر بایدن انتخاب شود به حرف دانشمندان عمل می‌کند

ترامپ رقابتهای انتخاباتی خود را بدون رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه می دهد و در روز گذشته ضمن فاجعه خواندن آنتونی فائوچی و راهکارهای پزشکی او برای مقابله با کرونا برای تمسخر بایدن و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط او، خطاب به مردم گفت:«اگر بایدن انتخاب شود، به حرف دانشمندان گوش می کند و به آنها عمل خواهد کرد.»

بازار؛ گروه بین الملل: دوهفته تا انتخابات ریاست جمهوری در امریکا باقی مانده است و دو کاندیدا رقابت سختی با هم دارند. رفتار دونالد ترامپ در این رقابتها بسیار انتقاد بر انگیز شده است از جمله اینکه بعد از بهبودی از بیماری کرونا روزانه گردهم آیی هایی را با طرفداران خود برگزار کرد ولی در هیچ یک از آنها ماسک نزد و حتی در هنگام وارد شدن به محل گردهم آیی و خارج شدن از آن هم از ماسک استفاده نکرد. این رییس جمهوری ۷۴ ساله امریکایی در سخنرانی روز گذشته خود رقیب دموکراتش را به سخره گرفت و گفت: «اگر جو بایدن در انتخابات پیروز شود، او به حرف تمامی دانشمندان گوش خواهد کرد.»

این سخن ترامپ انتقادات زیادی به همراه داشت به خصوص که پیشتر هم گفته بود مردم از سخنان فائوچی و پزشکان دیگر در مورد بیماری کرونا و چگونگی مقابله با آن خسته شده اند و می خواهند زندگی گذشته خود را پس بگیرند.

سی ان ان با اشاره به این سخنان نوشت: «اینکه بایدن به نظر دانشمندان توجه می کند و سیاستهایی که حامی سلامت مردم است را در پیش می گیرد بیشتر شبیه تعریف از او است در حالیکه ترامپ قصد تخریب او را داشته است. در ضمن بی توجهی ترامپ به پروتکل های بهداشتی در جریان رقابتهای انتخاباتی و در روزهایی که شیوع بیماری در بسیاری از ایالتها افزایش یافته است نشان می دهد سلامت مردم کمتر از پیروزی در انتخابات برای او اهمیت دارد.» وی در یک سخنرانی گفت: «فائوچی و تیم او فاجعه بزرگی برای امریکا هستند و مدام در مورد خطراتی صحبت می کنند که بسیاری  به سادگی می توانند از آنها عبور کنند.»

بسیاری از جمهوری خواهان به او پشت کرده اند
نکته دیگری که در گزارشهای روز گذشته به چشم می خورد دلسردی جمهوری خواهان از دونالد ترامپ و ناامیدی آنها از پیروزی او در انتخابات است. بسیاری بر این باورند ترامپ شانسی برای پیروزی ندارد و دلیل این مساله هم ضعف او در مدیریت بحران های کشور است. حتی بسیاری از اعضای حزب جمهوری خواه رسما اعلام کرده اند در این انتخابات حامی جو بایدن هستند و او را به عنوان کاندیدا انتخاب می کنند. رییس سابق حزب جمهوری خواه در نیوهمشایر امریکا به سی ان ان گفت: «من در مورد نسل آینده مسئول هستم. بررسی تاریخ امریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نشان دهنده ضعف ها و مشکلات زیادی برای کشور ما و دنیا است و اگر من به دلیل تعلق خاطری که به حزب جمهوری خواه و آرمان های آنها دارم، از کاندیدای نالایق حمایت کنم در مقابل آیندگان مسوول هستم.»

وی رسما اعلام کرد در این انتخابات به جو بایدن رای می دهد و در مورد شکل گیری گروهی از جمهوری خواهان صحبت کرد که همه در انتخاب بین دونالد ترامپ و جو بایدن، حامی بایدن هستند.

سی ان بی سی در این مورد نوشت: «همه گیری کرونا محکی برای ارزیابی قدرت مدیریت ترامپ بود. او نشان داد که نمی تواند بحران های بزرگ را مدیریت کند و مشکلات را حل کند. قبل از همه گیری کرونا  اقتصاد کشور در وضعیت خوبی قرار داشت و با وجود اینکه سیاستهای خارجی ترامپ مورد قبول جامعه امریکا نبود ولی سیاستهای اقتصادی اش باعث شده بود تا حامیان زیادی داشته باشد و شانس بالایی در انتخابات داشت.

ثروتمندان حامی ترامپ هستند
مطالعات انجام شده توسط مراکز مطالعاتی امریکا نشان می دهد هم اکنون ۵۱ درصد از مردم امریکا حامی بایدن هستند و تنها ۴۲ درصد از ترامپ حمایت می کنند. این فاصله ۹ درصدی در حالیکه تنها ۱۵ روز تا انتخابات باقی مانده است و بسیاری از ایالتها رای گیری زودهنگام را شروع کرده اند، می تواند نقطه امیدی برای  دموکراتها باشد.

البته هنوز رقابت برای کسب آرای ایالتهای کلیدی در امریکا ادامه دارد و بررسی های اولیه نشان داده است که در این ایالتها هم بایدن شرایط خوبی دارد ولی نکته جالب دیگری که در گزارش اخیر سی ان ان مشاهده می شد این بود که هنوز بسیاری از ثروتمندان امریکایی حامی ترامپ هستند و او را برای بقا در کاخ سفید مناسب می دانند.

 طبق گزارش منتشر شده توسط این رسانه، این ثروتمندان امریکایی بر این باور هستند ترامپ سیاستهای درستی در مقابل مهاجران غیر قانونی و مهاجران در امریکا دارد و سیاستهای خارجی او در مقابل ایران و چین را بسیار صحیح ارزیابی می کنند. آنها بر این باور هستند سی ان ان و شمار دیگری از رسانه های امریکایی اخبار دروغ را منتشر می کنند و تنها رسانه قابل اعتماد آنها فاکس نیوز است. این گروه اعتماد به اخبار رسانه ها را نشان دهنده جهت گیری نادرست در تصمیم گیری های سیاسی و اقتصادی قلمداد می کنند.

سی ان ان در این گزارش نوشت: «این ثروتمندان امریکایی که شمار زیادی از آنها در پالم بیچ فلوریدا ساکن هستند و در نزدیکی خانه ترامپ ساکن هستند، همان دیدگاه هایی را دارند که ترامپ در این چهار سال در مورد آنها صحبت کرد. در واقع ترامپ نماینده همین گروه خاص از مردم بود و تلاش کرد تا دیدگاه همین افراد را نیز در کشور حاکم کند. این افراد حتی در مورد نظرات وی در مورد زنان یا اخبار منتشر شده در مورد سوابق غیر اخلاقی او هم بی تفاوت بودند و بر این باور بودند که بخشی از این اخبار ساخته رسانه های امریکایی است. حتی اخبار تایید شده توسط مراجع را نیز بی اهمیت می دانستند. به نظر می رسد این ثروتمندان امریکایی مادامی که بتوانند پول بیشتری کسب کنند و در خانه های زیباتری زندگی کنند دیگر به هیچ مساله ای اهمیت نمی دهند.»

کد خبر: ۴۸٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha