۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
۳ هزار و ۲۰۰ صندوق اعتباری خرد روستایی در کشور
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

۳ هزار و ۲۰۰ صندوق اعتباری خرد روستایی در کشور

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی از وجود ۳۲۰۰ صندوق اعتباری خرد روستایی برای تامین مالی و توسعه نقش زنان در روستاها، خبر داد.

به گزارش بازار، کاظم خاوازی در مراسم رونمایی از تلاش‌ها و توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری، که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد گفت: ۱۰ میلیون نفر جمعیت روستایی و عشایر در کشور وجود دارد که ۶ میلیون نفر در سن حدود ۱۸ سالگی قرار دارند ضمن اینکه این افراد در بخش کشاورزی توانمند هستند.

وی افزود: در سال ۷۲، برنامه‌های زیادی برای زنان داشتیم که یکی از این برنامه‌ها و اقدامات، ظرفیت سازی بود که با روی کار آمدن دولت کنونی، سه هزار نفر تسهیل گر روستایی، امروز به ۱۸ هزار نفر افزایش یافته است.

خاوازی با اشاره به اینکه صندوق‌های خرد، منابع مالی زنان روستایی را تامین می‌کند اضافه کرد: در وقایع اخیر بیماری کرونا، زنان از منابع دریافتی همین صندوق ها، اقدام به تولید ماسک کردند.

وی با بیان اینکه این صندوق‌ها ۱۲۰ هزار عضو دارد گفت: اگر بتوانیم تسهیلات کم بهره به زنان روستایی دهیم اتفاقات خوبی در بحث‌کشاورزی و اشتغال صورت می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال ۹۶، قراردادی با چندین استاد ماهر در زمینه کارافرینی بسته شد و ۷۰۰ کارافرین را برای آماده سازی این زنان روستایی و عشایر، به روستاها اعزام کردیم.

کد خبر: ۴۸٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha