۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
استقبال کشاورزان همدانی برای استفاده از کود فسفاته کاهش یافته است
معاون جهادکشاورزی استان همدان:

استقبال کشاورزان همدانی برای استفاده از کود فسفاته کاهش یافته است

همدان - پرورش؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به افزایش قیمت کود فسفاته گفت: استقبال کشاورزان همدانی برای استفاده از کود فسفاته در تولید محصولات کاهش یافته است.

شهرام پرورش در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت استفاده از کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی در استان همدان گفت: نهاده‌های مورد نیاز کشت محصولات کشاورزی تأمین شده و سه نوع کود ازته، فسفاته و پتاسه برای کشت محصولات زراعی تدارک دیده شده است.

پرورش بابیان اینکه سهمیه کود ازته استان همدان ۸۸ هزار تن بوده است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا بیستم مهرماه افزون بر ۴۱ هزار تن کود ازته بین کشاورزان استان همدان توزیع شده و در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه در زمینه کود فسفاته با توجه به افزایش قیمت و سهمیه سه هزار و ۱۵۰ تنی استان همدان چیزی حدود سه هزار و ۳۰۰ تن کود فسفاته تأمین شده است، گفت: از این مقدار تاکنون ۷۰۰ تن آن توزیع شده که این امر نشانه کاهش استقبال کشاورزان نسبت به مصرف این کود برای تولیدات کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه به کشاورزان توصیه داریم از کودهای فسفاته و سوپر فسفاتی که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان توزیع می‌کند، استفاده کنند، عنوان کرد: استفاده از کودها در یک هکتار اگر چه میزان هزینه‌ها را دو تا سه درصد افزایش می‌دهد اما در میزان افزایش تولید نیز تأثیرگذار است.

پرورش ادامه داد: در تأمین بذور کلزا و جو مشکلی در استان همدان وجود نداشت و تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار تن بذر گندم خریداری و شش هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم در استان همدان توزیع شده و دو هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم مرغوب در حال بوجاری و فرآوری است تا به کشاورزان داده شود.

کد خبر: ۴۸٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha