۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کاهش ۳ درصدی تلفات جاده ای در استان مرکزی/ خسارت مالی تصادفات کاهش یافت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:

کاهش ۳ درصدی تلفات جاده ای در استان مرکزی/ خسارت مالی تصادفات کاهش یافت

اراک- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی نسبت به شش ماهه سال گذشته سه درصد کاهش تلفات جاده ای داشته است و همین امر سبب کاهش خسارات مالی تصادفات جاده ای نیز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی زندیه وکیلی ظهر دوشنبه در پایان  جلسه کمیسیون اجرایی آئین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در استانداری مرکزی برگزار شد اظهار داشت: در سومین نشست اعضای کمیسیون اجرایی آئین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان گزارش تحلیلی و تطبیقی سوانح رانندگی در شش ماهه اول سالجاری با دوره مشابه در سال گذشته و همچنین محورهای استان از نظر میزان تردد و سوانح رانندگی مورد بررسی قرار گرفت.

زندیه وکیلی افزود: در محورهای اصلی در شهرستان ساوه که پارسال بیشترین تصادفات را داشتند بخاطر اقدامات صورت گرفته در حوزه های راهداری و پلیس راه ، کاهش سوانح هستیم و نسبت به شش ماهه سال گذشته ۳ درصد کاهش تلفات جاده ای داریم، که این کاهش تصادفات سبب ایجاد کاهش قابل توجهی در خسارات مالی و جانی تصادفات شده است.

وی گفت: در مجموع با انجام اقدامات لازم در بخش های مختلف راهداری، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر موجب کاهش تلفات جاده ای شده است اما به این میزان هم راضی نیستیم و امیدواریم با همکاری بیشتر بین عوامل امداد جاده ای، بازهم آمار تصادفات و تلفات سوانح رانندگی کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در ادامه عنوان داشت: ۶۵ درصد فوتی‌های سوانح رانندگی در محورهای استان مرکزی مربوط به سفرهای هم وطنان غیر بومی استان است که قصد عبور از جاده های این استان را دارند و بیشترین آمار تصادف در بزرگراه‌ها و آزاد راهها به دلیل خستگی و طول سفر است.

بر اساس این گزارش چهارمین جلسه کمیته آموزش و توانمندسازی شهرداریها و دهیاریها نیز برگزار شد و در این نشست گزارشی از فعالیتهای آموزشی دفاتر امور شهری و روستایی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی برای شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران ، کارکنان شهرداریهای و آتش نشانان در سال ۱۳۹۸ ارائه و راهکارهای رفع تاثیرات بیماری فراگیر کوید ۱۹ بر روند آموزش مورد بررسی قرار گرفت و بر برگزاری دورهای مجازی و مکاتبه ای برای مجموعه مذکور تاکید گردید.

کد خبر: ۴۸٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha