۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
پیشنهاد تشکیل شورای عالی خاک به دولت ارائه شد
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

پیشنهاد تشکیل شورای عالی خاک به دولت ارائه شد

اکبری، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل شورای عالی خاک با دو گزینه شورای عالی آب و خاک و شورای عالی خاک، هر دو به دبیری وزارت جهاد کشاورزی به دولت ارائه شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ششمین نشست شورای راهبردی خاک با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور امروز در محل معاونت آب و خاک برگزار شد.

علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این نشست، اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل شورای عالی خاک با دو گزینه شورای عالی آب و خاک و شورای عالی خاک، هر دو به دبیری وزارت جهاد کشاورزی به دولت ارائه شده است.

اکبری گفت: در زمینه ردیف اعتباری برای خاک بر اساس ماده ۲۳ قانون برنامه ششم توسعه، اقدام و اسناد پشتیبان نهایی انجام شده است.

در این نشست، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز با تاکید بر این که هیچگونه مجوزی برای صادرات خاک جنگلی و مرتعی داده نشده است، تصریح کرد: هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و کشاورزی جرم بوده و صادرات خاک به طور کلی ممنوع است. ضمن آن که برداشت خاک جنگلی، مرتعی و کشاورزی جرم محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، در ادامه ششمین نشست شورای راهبردی خاک، موضوع برگزاری جلسات مجازی در شش چالش خاک (فرسایش، آلودگی، تغییر کاربری اراضی، شوری و حاصلخیزی) با محوریت انجمن علوم خاک ایران و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت آب و خاک مطرح و مقرر شد ۱۶۰ نفر از دستگاه ها و نهادهای ذیربط در این همایش های مجازی شرکت داشته باشند.

در این نشست، گزارش برنامه جامع مدیریت خاک اراضی دیم توسط پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری ارائه شد و تهیه نقشه های مدیریت پذیر ۱.۲۵۰۰۰ خاک کشاورزی و پیگیری برای نهایی شدن آئین نامه اجرایی قانون حفاظت خاک در کمیسیون لوایح مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر: ۴۸٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha