۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
قیمت تمام شده مرغ همچنان در بلاتکلیفی/ تعطیلات چند روزه کشتارگاه ها، مرغ را گران‌ تر کرد
رئیس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

قیمت تمام شده مرغ همچنان در بلاتکلیفی/ تعطیلات چند روزه کشتارگاه ها، مرغ را گران‌ تر کرد

یوسفی، رئیس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: اگرچه قیمت مرغ اصولا ناشی از قیمت تمام شده است اما تعطیلات چند روز اخیر بازار را تشنه تر کرد و باعث شد قیمت مرغ در بازار بین ۱۹ تا ۲۴ هزار تومان متغیر باشد.

محمد یوسفی، رئیس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی به خبرنگار بازار گفت: قیمت مرغ ناشی از قیمت تمام شده است با این وجود امروز شاهد هستیم که قیمت تمام شده بلاتکلیف است.

یوسفی افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده کنجاله سویا که حداقل ۳۰ درصد دان مرغ را تشکیل می دهد به ۱۴ هزار تومان رسیده است در حالی که قیمت مصوب آن ۲۷۰۰ تومان است. با این وجود سویا با قیمت ۱۴ هزار تومان نیز این روزها در بازار یافت نمی شود و به این ترتیب نمی توان یک قیمت ثابت برای مرغ تعیین کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر به نظر بنده افزایش قیمت مرغ طی این دو روز ناشی از تعطیلات چند روز اخیر بوده که کشتارگاه ها غالبا تعطیل بودند و بازار تشنه تر شد.

یوسفی با بیان اینکه امروز قیمت مرغ در نقاط مختلف شهر بین ۱۹ تا ۲۴ هزار تومان متفاوت بوده استف افزود: با این وجود به نظر می رسد طی چند روز آینده وضعیت موجودی مرغ در بازار و قیمت آن بهتر خواهد شد.

در صورت تامین نهاده دولتی قیمت مرغ را می توان روی ۲۰ هزار تومان ثابت نگه داشت
رئیس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد:  قیمت مصوب ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومانی که ستاد تنظیم بازار تعیین کرده است در صورتی اجرا می شود که نرخ نهاده ها  هم با قیمت مصوب در اختیار مرغداران قرار بگیرد. به عبارت دیگر وقتی نهاده ها مخصوصا ذرت و سویا با قیمت مصوب در اختیار مرغدار قرار نمی گیرد قیمت مصوب تعیین شده هم اجرا نمی شود.

یوسفی گفت: با این وجود اگر نهاده ها با قیمت دولتی تحویل مرغداران داده شود قیمت مرغ می تواند روی ۲۰ هزار تومان ثابت بماند.

وی افزود: امروز مرغداران ما اطمینان ندارند اگر جوجه ریزی کنند آیا می توانند برای آنها دان تهیه کنند یا خیر. همین امر باعث شده تعدادی از مرغداران عقب نشینی کنند و کمتر جوجه ریزی کنند.

یوسفی تاکید کرد: اما آنچه که مسلم است این است که اگر در ماه بین ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه تولیدی می شود همه این جوجه ها وارد سالن ها می شود و پرورش می یابد.

کد خبر: ۴۸٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha