۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
ادامه روند منفی بورس؛ نتیجه فقدان اطلاعات به‌روز
تحلیل روزانه بورس به بیان کارشناس؛

ادامه روند منفی بورس؛ نتیجه فقدان اطلاعات به‌روز

صفاری، کارشناس بورس معتقد است، فقدان اطلاعات موثر بورسی باعث ادامه روند منفی بازار شده است.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل  در پایان معاملات امروز با ریزش ۵۱۷۹۲ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۴۶۲ هزار واحد رسید، طبق بررسی تکنیکال حمایت قوی شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بوده که باید دید شاخص کل می تواند این دو حمایت قوی را حفظ کند یا باز هم گارد نزولی به خود می گیرد؟، شایعه استعفای رئیس بورس تهران و شایعه استیضاح رئیس جمهور دو خبر بدی بود که امروز بازار را تحت تاثیر قرار داده و باعث شد ۹۰ درصد نمادهای بورسی و فرابورسی منفی شوند. وضعیت بازار به گونه ای نوسانی شده است که عده ای از تعمدی بودن ریزش به علت های مختلف سخن می گویند، بازار در سلسه گزارش هایی این عوامل را بررسی خواهد کرد:

ادامه روند منفی بازار؛ نتیجه فقدان اطلاعات به‌روز
یک کارشناس بازار سرمایه ارائه نشدن اطلاعات به‌روز شرکت‌ها را دلیلی بر روند نزولی بورس دانست.صفاری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، به ترس مردم از سرمایه‌گذاری در بازار به دلیل شوک‌های سیاسی حال حاضر اشاره و اظهار کرد: روزهای باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات آمریکا، این ترس در سرمایه‌گذاران بورس باقی خواهد ماند.
وی افزود: هنوز سود ۶ ماهه شرکت‌ها و بانک‌ها اعلام نشده است و مردم هنوز در خلأ اطللاعاتی به سر می‌برند اما دلیل این خلأ اطلاعاتی نیز به طور دقیق مشخص نیست که همین مسائل دست به دست هم داده‌اند تا جو بازار منفی و چراغ‌های تالار شیشه‌ای قرمزرنگ باشند.
صفاری درباره روند جاری بازار تصریح کرد: تا زمانی که اطلاعات جدید از سود و ترازنامه شش ماهه شرکت‌ها منتشر نشوند، بازار به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: صف‌های فروش سهام‌های مختلف سر جای خود هستند زیرا اطلاعاتی که از شرکت‌ها در میزان ارزش‌گذاری آن‌ها ارائه شده مربوط به سال قبل است و به همین دلیل، سرمایه‌گذاران از ارزش هر سهم مطمئن نیستند و به دلیل ترس از این خلأ اطلاعاتی اقدام به فروش سهام خود می‌کنند.
وی در پایان درباره منتشر نشدن اطلاعات شرکت‌ها اشاره کرد: این اقدام از سوی شرکت‌ها و بانک‌ها در وضعیت تورمی بازار کنونی و نرخ بالای ارز، یا تعمدی است یا فشاری بر روی شرکت‌ها وارد شده است به صورتی که حتی بانک‌ها تعدیل نرخ ارز را در دستور کار خود قرار داده‌اند اما هنوز سود خود را اعلام نکرده‌اند.

کد خبر: ۴۸٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha