۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
جهش بازارهای سهام آسیایی
داده‌های چین نشان داد؛

جهش بازارهای سهام آسیایی

با امید به بسته مالی ایالات متحده و انتظارات برای واکسن ویروس کرونا، جهش در بازارهای آسیایی مشاهده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، روز دوشنبه بازارهای آسیا با امید به بسته مالی ایالات متحده و انتظارات برای واکسن ویروس کرونا تا پایان سال جاری، به سمت پیک اخیر  ۲- ۲.۱ ساله رسیده اند، اگرچه داده های چینی ضعیف تر از حد انتظار است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه «ام اس سی آی» در خارج از ژاپن برای دومین روز متوالی سود خود ۰.۶ درصد صعود کرد و به دنبال داده‌های تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم چین، کمی عقب ماند. تولید ناخالص داخلی چین در ماه جولای-سپتامبر ۴.۹ درصد نسبت به سال قبل رشد کرد، که کندتر از حد متوسط ۵.۲ درصد است.

شاخص‌های ماهانه پیش بینی‌ها را شکست دادند. تولید صنعتی در سپتامبر ۶.۹ درصد نسبت به سال قبل شتاب گرفت، زمانی که تحلیلگران به دنبال سود ۵.۸ درصد از رشد ۵.۶ درصد در ماه آگوست بودند. فروش خرده فروشی در ماه گذشته۳.۳ درصد نسبت به مدت مشابه قبلی در برابر انتظارات رشد ۱.۸ درصد افزایش یافت.

بازگشت تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم بسیارکمترازحد انتظار بود، اما همچنان ۴.۹ درصد سالانه مناسب بود. داده های ماه سپتامبرانتظارات را کاهش داد و نشان داد که یک شتاب در بخش دوم این سه ماهه وجود دارد.

نیک کی ژاپن و شاخص معیاراسترالیا هر کدام ۱.۱ درصد رشد داشتند.

روز جمعه، داروسازی پی اف ای ان، گفت که می تواند تا پایان سال جاری واکسن ویروس کرونا در ایالات متحده آماده کند.

معاملات آتی ای مینی برای اس اند پی ۵۰۰ در معاملات آسیایی ۰.۶ درصد جهش پیدا کرد، پس از آنکه نانسی پلوسی، روز یکشنبه گفت که او خوشبین بود که قانون بسته گسترده ای برای امداد ویروس کرونا قبل از انتخابات قابل اجرا باشد.

تحلیلگران گفتند، اما با وجود شریک مذاکراتی خود، وزیر خزانه داری استیون منوچین، تا سه شنبه در خاورمیانه، چنین بازه زمانی بسیار خوش بینانه به نظر می رسد.

همچنین سرمایه گذاران نگران افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا برای جلوگیری از شیوع بیماری هستند.

موارد ابتلای ویروس جهانی کرونا برای اولین بار در اواخر روز جمعه بیش از ۴۰۰۰۰۰مورد افزایش یافت، که یک رکورد افزایش یک روزه است زیرا در بیشتر مناطق اروپا محدودیت های جدیدی برای جلوگیری از شیوع ایجاد شده است.

در اواخر هفته، وقایع مهمی شامل صورت جلسه بانک مرکزی استرالیا، آخرین مناظره ریاست جمهوری ایالات متحده و شاخص های تولید جهانی رخ می دهند.

اقدام در ارزها با دلار آمریکا قطع شد، که معمولاً به عنوان دارایی امن شناخته می شود، دلار امریکا با ۹۳.۶۹۶ در برابر سبد شش ارزی قرار گرفت و یورو کمی ضعیف تر با ۱.۱۷۱۲ دلار

پس از اینکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس خطاب به مشاغل گفت که در صورت مذاکرات با اتحادیه اروپا در ایجاد توافق نامه تجارت آزاد، استرلینگ کمی بالاتر بود، اگر چه هنوز به پایین ترین سطح دو هفته نزدیک بود.

مذاکرات از روز دوشنبه در لندن از سر گرفته می شود، اما بدون گرایش سیاسی جهت تغییر موضع، مذاکره کنندگان دستاورد کمی دارند.

در کالاها، معاملات آتی نفت خام برنت با ۱۴ سنت کاهش به ۴۲.۷۵ دلار در هر بشکه رسید و معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱۴ سنت کاهش به ۴۰.۷۴ دلار در هر بشکه رسید.

طلای اسپات با ۱۹۰۰.۸ دلار در هر اونس بود.

کد خبر: ۴۸٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha