۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
فعال شدن حدود ۲۷۰ گروه شغلی با اجرای طرح جهش تولید مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس:

فعال شدن حدود ۲۷۰ گروه شغلی با اجرای طرح جهش تولید مسکن

خانی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با اجرای طرح جهش تولید مسکن حدود ۱۷۰گروه شغلی و صنعتی به صورت مستقیم و حدود یکصد گروه شغلی به صورت غیرمستقیم فعال می شود، حال دولت با چه استدلالی اعلام می کند که طرح مجلس مغایر با صنعت کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به عدم استقبال متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای پرداخت مبالغ اولیه جهت ثبت نام نهایی، گفت: به نظر می رسد که علت اصلی عدم استقبال مردم این است که دولت هنوز عزم جدی برای ورود به عرصه تولید مسکن  نشان نداده است.

عدم ورود دولت به بحث تولید مسکن بسیار تعجب آور است
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت اوایل سال جاری از اجرای سریع طرح ملی مسکن خبر داد، اما هنوز با گذشت حدود هفت ماه از سال، اقدام قابل قبولی در این عرصه دیده نمی شود، عدم ورود دولت به بحث تولید مسکن بسیار تعجب آور است.

وی گفت: دولت نه تنها در جهت تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن اقدام عملی انجام نداده، بلکه با طرح جهش تولید و تأمین مسکن نیز مخالف کرده است، مسئولان دولتی اعلام می کنند که طرح مجلس در تضاد با منافع صنعت کشور است.

استدلال عجیب دولت؛ طرح جهش تولید مسکن در تضاد با صنعت کشور است
خانی ادامه داد: با اجرای طرح جهش تولید مسکن حدود ۱۷۰گروه شغلی و صنعتی به صورت مستقیم فعال شده و حدود یکصد گروه شغلی به صورت غیرمستقیم فعال می شود، حال دولت با چه استدلالی اعلام می کند که طرح مجلس مغایر با صنعت کشور است.

ساخت و ساز مسکن یکی از شاخصه های اصلی در توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور است
وی گفت: حوزه ساخت و ساز مسکن یکی از شاخصه های اصلی در توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور است، وقتی تولید مسکن کاهش می یابد، صنعت و اقتصاد وارد رکود می شود، بنابر این دولت باید در سال های اخیر برای بهبود اقتصادی،   زمینه رونق تولید مسکن را فراهم می کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در سال های اخیر قیمت مسکن در کلانشهرها حدود ده برابر افزایش یافته است و تنها راه مدیریت قیمت ها در این حوزه، تولید مسکن است که متأسفانه دولت در این رابطه اقدامی انجام نداد.

کد خبر: ۴۸٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha