۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
دولت به بازار املاک ورود کند
کارشناس املاک:

دولت به بازار املاک ورود کند

سمنان- مخبریان کارشناس املاک بابیان اینکه دولت باید به بازار مسکن ورود کند، گفت: درصورتی‌که ورود دولت را به اوضاع نابسامان کنونی شاهد نباشیم، متأسفانه بازار مسکن بعد از انتخابات آمریکا و ایران در سال آتی سر به اوج می‌گذارد.

علی‌اکبر مخبریان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه دولت باید به داستان مسکن ورود کند وگرنه پایانی خوشی را برای آن نمی‌توانیم متصور باشیم، بیان کرد: این روزها شاهد هستیم که بازار مسکن از دست دولت اصطلاحاً خارج‌شده و به مردم سپرده‌شده است.

وی افزود: شرایط امروز در همین شهرهای استان سمنان که مشت نمونه خروار از کشور است نشان می‌دهد که قیمت‌گذاری بر روی خانه توسط مالک انجام می‌شود نه دولت، نه بنگاه‌ها نه اتحادیه و شهرداری و مسکن و شهرسازی و ... هیچ دخلی دیگر در قیمت‌گذاری ندارند.

این کارشناس املاک بابیان اینکه امروز در بازار مسکن هر کس تلاش می‌کند تا ملکش را گران‌تر بفروشد، بیان کرد: مالکان این روزها از پیدا نشدن مشتری برای خانه‌هایشان خوشحال هم هستند زیرا می‌دانند این بازار در یک اتوبان یک‌طرفه رو به صعود قرار دارد و اگر خانه‌شان را نفروشند اتفاقاً بیشتر سود می‌کنند.

مخبریان بابیان اینکه سود در تمام دنیا به‌صورت منطقی بین نیم الی سه درصد است درحالی‌که خانه ۱۵۰ میلیون تومانی سال ۹۵ امروز سه میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است یعنی به عبارتی دو هزار درصد گران‌تر و دلیل آن نیز تنها نداشتن نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری است.

وی بابیان اینکه امروز به‌جرئت می‌توان گفت در شهرهای شاهرود و سمنان خانه زیر یک میلیارد تومان به‌دشواری یافت می‌شود، بیان کرد: قیمت واقعی خانه در شهرهای استان یک‌پنجم تا یک‌دهم قیمت امروز است و مابقی آن را باید احساسی رفتار کردن مالکان دانست.

این کارشناس بابیان اینکه رکود مشمول بازار مسکن خودخواسته است، بیان کرد: امروز مالکان هرچه خانه‌هایشان را نفروشند پول‌دارتر می‌شوند درنتیجه فروش و خرید را در بازار مسکن عمداً متوقف می‌کنند اما رشد قیمت‌ها روزبه‌روز بر سرمایه‌هایشان می‌افزاید.

کد خبر: ۴۸٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha