۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
بایدن تحریمهای ایران را کاهش می دهد/ مدیریت اقتصادی در جمهوریخواهان بهتر است، مدیریت بین المللی در دموکراتها
استاد دانشگاه آلاباما آمریکا در گفتگو با بازار:

بایدن تحریمهای ایران را کاهش می دهد/ مدیریت اقتصادی در جمهوریخواهان بهتر است، مدیریت بین المللی در دموکراتها

«میخائیل هولینگ ورث» معتقد است بایدن از شدت تحریم ها بر ایران، کره شمالی و روسیه خواهد کاست که به نفع شرکت ها و متحدان امریکا خواهد بود.

فاطمه محمدی پور؛ بازار: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با لغو شدن دومین مناظره انتخاباتی خود، بامداد جمعه در دو شبکه جداگانه به صحبت پرداختند.

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شبکه ان. بی. سی و «جو بایدن» رقیب دموکرات وی در شبکه ای. بی. سی حضور یافتند.

ترامپ و جو بایدن رقیب دموکرات وی قرار بود دومین مناظره خود را برگزار کنند که این مناظره به دلیل ابتلای ترامپ به کرونا از طرف کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی لغو شد.

در خصوص انتخابات ۲۰۲۰ امریکا خبرنگار بازار گفتگویی با دکتر «میخائیل هولینگ ورث» استاد دانشگاه آلابامای جنوبی آمریکا تنظیم نموده که در ادامه از نظر می گذرد.

*«دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا بامداد جمعه در طی مصاحبه با شبکه ان. بی. سی از عملکرد اقتصادی خود دفاع کرد. نظر شما در مورد عملکرد اقتصادی دونالد ترامپ چیست؟
از لحاظ داخلی عملکرد اقتصادی دونالد ترامپ خوب بود. در طی ریاست جمهوری وی از سال ۲۰۱۶ -۲۰۲۰ نرخ بیکاری در این کشور کاهش یافته و طرح پرداخت مالیات نیز به کمک مردم آمریکا آمد. روند بازگشت شرکت های امریکایی به داخل کشور آغاز شده و آمریکایی ها جایگزین نیروی کار مهاجر شدند.

ذکر این نکته لازم است که با اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از اروپا و چین و روسیه تا حدودی قیمت محصولات در امریکا افزایش یافته و نارضایتی هایی را ایجاد نموده است. اما از بعد خارجی عملکرد اقتصادی رئیس جمهور ترامپ چندان خوب نبوده و پیامدهای منفی برای کشور داشته است.

*ترامپ یکی از موفقیت های اقتصادی خود را کاهش مالیات ذکر نموده و می گوید اگر بایدن وارد کاخ سفید شود طرح کاهش مالیات را حذف می کند. نظر شما در این ارتباط چیست؟
طرح کاهش مالیات یکی از موفقیت های دولت ترامپ می باشد. اما به این بدان معنی نیست که بایدن طرح کاهش مالیات را لغو می کند. معاون بایدن در طی مناظره گفت که بایدن قصد دارد طرح کاهش مالیات بر یک درصد از جمعیت کشور که درآمد بالایی دارند را حذف نماید. این گفته به معنای حذف طرح کاهش مالیات به طور کامل نیست.

*جوبایدن همواره بر نحوه مدیریت بحران کرونا توسط ترامپ اشاره می کند. به نظر شما دونالد ترامپ در گسترش شیوع کرونا تا چه نقش داشت؟
دونالد ترامپ می توانست این بحران را بهتر مدیریت کند. بحران کرونا نقاط ضعف امریکا را آشکار ساخت و نشان داد کشور امریکا جهت تهیه حتی ماسک و لوازم بهداشتی که اقلام ضروری جهت مقابله با ویروس کرونا بوده و جهت ساخت آنها به فناوری پیچیده ای نیاز نیست، با چالش مواجه می باشد.

علاوه بر این ترامپ در ابتدا بیماری را جدی نگرفته و اقدامات مهمی جهت مقابله با آن انجام نداد. لذا کنترل بیماری از دست دولت خارج شده و این بحران فراگیر شد.

*به نظر شما کدام یک - ترامپ یا بایدن – برای اقتصاد امریکا مناسب تر هستند؟
از لحاظ داخلی به نظر من دونالد ترامپ برای اقتصاد بهتر است زیرا قبل از شیوع ویروس کرونا اقتصاد امریکا در صحنه داخلی با مشکلی مواجه نبوده و روند رو به رشد خود را طی می نمود. جمهوری خواهان از لحاظ اقتصادی در صحنه داخلی عملکرد بهتری دارند. اما از لحاظ بین المللی بایدن بهتر می تواند امور را مدیریت کند و از انزوای بین المللی امریکا بکاهد. بایدن بر اصل رقابت و مشارکت با چین تاکید می کند نه جنگ تجاری که بیشتر به امریکا و مصرف کنندگان امریکایی آسیب می زند. بایدن همچنین از شدت تحریم ها بر ایران کره شمالی روسیه و ... خواهد کاست و این مهم به نفع شرکت ها و متحدان امریکا خواهد بود.

*چه عاملی می تواند باعث پیروزی ترامپ در انتخابات شود؟
به نظر من عملکرد اقتصادی او می تواند باعث موفقیت وی در انتخابات شود. درست است که ترامپ در صحنه بین الملل باعث انزوای بیشتر امریکا شد در صحنه داخل و به لحاظ اقتصادی عملکرد خوبی داشته و این مهم می تواند به او در انتخابات ۲۰۲۰ کمک کند.

کد خبر: ۴۸٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha