۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
 نرخ انسولین تا هفته آینده کاهش می یابد
رئیس سازمان غذا و دارو:

نرخ انسولین تا هفته آینده کاهش می یابد

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فقط در یک نوع یعنی قلم انسولین ابتدای سال کمبود داشتیم که آنهم برطرف شده است، علاوه بر تامین کمبودها تا هفته آینده نرخ انسولین نیز کاهش می یابد.

به گزارش بازار، محمدرضا شانه ساز، افزود: ویال انسولین به میزان کافی تولید می شود که این ویال با سرنگ قابل تزریق است و بیماران هیچ نگرانی در خصوص کمبود انسولین نداشته باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمبود ما فقط در زمینه قلم انسولین بوده است، گفت: قلم انسولین از جمله ارزبر ترین داروهاست که در ابتدای سال مقداری ارز دیر تخصیص یافت اما از بعد آن با الگوی ماهی یک دوازدهم، نیاز کشور تامین شد و در حال توزیع است.

شانه ساز افزود: با فراخوانی که در حال انجام است و با بخشی که به صورت فوریتی وارد می شود، مشکلی در تامین نیاز کشور نداریم و این دارو نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود و گران بودن آن به دلیل آن است که قلم انسولین جزو داروهای ذاتا گران در جهان محسوب می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه  ۹۰ درصد هزینه انسولین را بیمه ها تقبل می کنند، گفت: تا هفته آینده سفارش فوری تامین قلم انسولین داده شده است و مقادیر وارد شده به کشور توزیع می شود.

شانه ساز تاکید کرد: علاوه بر تامین کمبودها تا هفته آینده نرخ انسولین نیز کاهش می یابد.

کد خبر: ۴۸٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha