۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
افزایش تولیدات شرکت ماشین سازی در سال ۹۸ نسبت به سال های گذشته
مدیریت گروه صنعتی ماشین سازی تبریز اعلام کرد؛

افزایش تولیدات شرکت ماشین سازی در سال ۹۸ نسبت به سال های گذشته

تبریز- گروه صنعتی ماشین سازی تبریز اعلام کرد که تولیدات این شرکت در سال ۹۸ نسبت به سال های گذشته رشد داشته است.

به گزارش بازار، شرکت ماشین سازی تبریز در خصوص گزارش منتشر شده در رسانه بازار با عنوان اوج بلاتکلیفی در کارخانه ماشین سازی تبریز/ یکی پس نمی‌دهد و آن یکی پس نمی‌گیرد! توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه می خوانید:

۱-  درخصوص رأی هیئت داوری و تعیین تکلیف مالکیت، این شرکت همواره از مواضع و تصمیمات مراجع ذیصلاح استقبال نموده، کما اینکه شرکت با تصـمیم مراجع ذیصـلاح کلیه مکاتبات لازم با سازمان‌های متبوع به منظور رتـق و فـتق امور، هماهنگی‌های لازم را بعمل می‌آورد. لذا جهت‌دهی و اعلام طرفداری نامبرده از ارگان خاص ناشی از توهّمات و سوء‌تفاهم مصاحبه شونده می‌باشد.

۲- مصاحبه شونده در بخشی از اظهاراتشان از بکارگیری نیروی کار بدون تخصص و سابقه، ابراز گله می‌نماید :

اولاً : در این برهه از زمان و شرایط حاکم بر جامعه هر بنگاه اقتصادی از وظایف خطیرشان اهتمام ویژه در ایجاد ظرفیت اشتغال می‌باشد و در این راستا عمده افراد جذب شده مستقیماً به واحدهای تولیدی از جمله مشاغل ماشینکاری از طریق مصاحبه فنی و علمی از بین دارندگان مدارک معتبر مرتبط بکارگیری شده‌اند و تماماً براساس درخواست و اعلام نیاز امورهای مربوطه جهت جایگزین افراد بازنشسته، به استخدام شرکت درآمدند.

دوماً": با عنایت به حادثه خرداد ماه منجر به فوت ۳ نفر از کارگران شریف واحد تاسیسات انرژی، شرکت ضمن گرامیداشت  یاد وخاطره عزیزان و جهت تسلّی خاطر خانواده فوت شدگان نسبت به جذب ۳ نفر از بازماندگان درجه یک نامبردگان و همچنین جهت جایگزین نفرات فوت شده در همان واحد نموده است.

۳- عملکرد شرکت برای سال ۱۳۹۸ که توسط سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت مورد رسیدگی قرار گرفته بشرح نمودارهای زیر می‌باشد.

تعداد (همگن با تراش ۵/۱ متری) تولید :

علیرغم سیر نزولی تولیدات شرکت پس از سال۱۳۹۳ به بعد، تولیدات سال ۱۳۹۸ نسبت به سنوات ۱۳۹۵ ، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ ، از بهبود نسبی برخوردار بوده بطوریکه افزایش تولید سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ رشدی معادل ۵۵ درصدی داشته است.

  تعداد  (همگن با تراش ۵/۱ متری) فروش :

علیرغم سیر نزولی تعداد فروش محصولات شرکت پس از سال ۱۳۹۳ به بعد، فروش تعدادی محصولات سال ۱۳۹۸ نسبت به سنوات ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، از بهبود نسبی برخوردار بوده بطوریکه افزایش تعداد فروش سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایشی معادل۱۰۰ درصدی (رشد ۲ برابری) داشته است.

مبلغ فروش محصولات :

مبلغ ریالی فروش عملکرد سال ۱۳۹۸ نسبت به سنوات قبل، از رشد چشمگیری برخوردار بوده بطوریکه افزایش مبلغ ریالی فروش سال۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایشی معادل ۱۹۴درصدی (رشد۳برابری) داشته است (شامل رشد ۵۰ درصدی صادرات)

  چنانچه در نمودارهای فوق مشخص می‌باشد تعداد تولید و مبلغ فروش شرکت در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ به ترتیب افزایشی معادل ۵۵ درصدی و ۱۹۴ درصدی داشته است.

۴- افزایش تعهدات فروش ناشی از احیاء مجدد اعتبار شرکت نزد خریداران محصولات تولیدی این شرکت می‌باشد که طبق سیاستهای داخلی، درصدی از مبلغ سفارشات در موقع ثبت سفارش اخذ و مابقی (مبلغ عمده) با نرخ روز در زمان تحویل محصولات، وصول می‌گردد و این احیاء اعتبار شرکت، در سایه تلاش همکاران سخت‌کوش، علیرغم مشکلات عدیده شرکت و تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی با تلاش مضاعف در تحویل به موقع تعهدات بوجود آمده است، در حالی که ایشان با اغراض‌های شخصی سعی در سیاه‌نمایی عملکرد پرسنل زحمت‌کش سایر واحدهای شرکت را نیز خط مشی خود قرار داده است.

ضمناً عملکرد شرکت در سایر حوزه‌ها نیز بشرح ذیل به اطلاع میرساند :

  • پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل و ثبات نسبی طی۲ سال اخیر
  • پرداخت به موقع مطالبات تامین کنندگان و احیاء دوباره اعتبار شرکت نزد تامین کنندگان
  • تسویه کامل و به موقع مطالبات بازنشستگان
  • تقسیط و پرداخت به موقع بدهی‌های معوق سنواتی شرکت برق و شرکت گاز به همراه کارکرد مصارف ماهانه
  • تسویه کامل بدهی های جاری و سنـواتی بیمه صندوق آینده ساز و تسهـیل در امکان بازنـشستگی پرسنل مشمول بیمه صندوق آینده‌ساز
  • اخذ مفاصا حساب مالیاتی لغایت سال ۱۳۹۷
  • اخذ گواهی دائمی ارزش افزوده
  • مراحل پایانی پروتوتیپ ۲ نوع محصول جدید (TME۶۰-HIGH TECH وTC۵۰)  و امکان تولید انبوه در سال آتی که توسط متخصصان داخلی طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده است.
  • عدم بدهی به سیستم بانکی
  • عقد قرارداد صادراتی۵ ساله با کشور سوریه به مبلغ ۲۶ میلیون دلار (منتظر ابلاغ اعتبار اسنادی)
  • پوشش بیمه‌های تکمیلی درمان پرسنل و پرداخت مرتب هزینه‌های ماهانه جهت برخورداری پرسنل از مزایای مربوطه
  • برنامه‌ریزی اساسی در تخصیص وجه تأمین مواد و قطـعات داخلی و خارجی مورد نیاز اجرای برنامه سال ۱۳۹۹ از بهمن ‌ماه سال گذشته (درخصوص تامین قطعات خرید خارجی با وجود اینکه شرکت گریبانگیر مشکلات عدیده ناشی از عدم تعیین‌تکلیف هیئت مدیره و تعیین صاحبان امضاءهای مجاز جهت امورات  بانکی و گمرکی و ... بوده است. با اهتمام مسئولین محترم ارشد استان، مشکلات ترخیص قطعات خریداری شده از منابع خارجی مورد نیاز خط تولید مرتفع گردیده و انشاءالله به زودی آثار مثبت تحویل قطعات فوق در افزایش تولید و فروش شرکت را در سالی که به نام سال "جهش تولید"  توسط مقام معظم رهبری مزّین گردیده شاهد خواهیم بود).
  • لازم به ذکر است مدیریت شرکت همواره از تشکلات قانونی بعنوان بازوی شرکت در جهت هم‌افزایی و رفع مشکلات پرسنلی و مسائل مختلف، پشتیبانی کرده و از تمامی نظرات سازنده در بهبود معیشت کارگران و روند جاری شرکت استفاده می‌نماید.
کد خبر: ۴۸٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha