۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
 داروی ایرانی به عراق صادر نشده است
معاون فنی و امورگمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران:

داروی ایرانی به عراق صادر نشده است

جمال ارونقی، معاون فنی و امورگمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: داروی ایرانی به هیچ عنوان از داخل کشور به عراق صادر نشده است.

به گزارش بازار، «مهرداد جمال ارونقی» افزود: متعاقب خبری که در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر کشف صدها هزار دلار داروی قاچاق از ایران این موضوع بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد هیچ داروی از ایران به مقصد کشور عراق صادر نشده بلکه تنها چند محموله دارو از پنج کشور مثل چین، امارات، پاکستان، ترکیه و... بصورت ترانزیتی وارد کشور شده و تنها از طریق یکی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران وارد عراق شده است.

وی اظهارداشت: طبق کنترل های صورت گرفته همه این داروها خارجی بوده و به یک معنا هیچ داروی ایرانی به کشور عراق صادر نشده است.

معاون فنی و امورگمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: صادرات تمامی اقلام ضروری منجمله دارو از داخل کشور فقط با مجوز وزارت بهداشت امکان پذیر است.

وی افزود: تاکنون هیچ گونه مجوزی برای صادرات دارو از سوی این وزارتخانه صادر نشده چرا که صادرات دارو ممنوع است.

جمال ارونقی در ادامه پروسه واردات، انجام تشریفات گمرکی، ترخیص قطعی و توزیع داروهای خارجی در کشور را یک پروسه سیستماتیک برشمرد و یادآورشد: ورود داروی خارجی به کشور با صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت صورت می گیرد و این مرجع داروهای ترخیص شده را تا مرحله توزیع رصد می کند.

کد خبر: ۴۸٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha