۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
طرح تامین کالاهای اساسی نوعی کوپن نیست
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرح تامین کالاهای اساسی نوعی کوپن نیست

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی طرح معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی به منظور تامین کالاهای اساسی برای مردم خبر داد و گفت: این طرح متفاوت از یارانه و کمک معیشتی است.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی بابایی، افزود: نمایندگان مجلس طرح تامین کالاهای اساسی با ۲۰۰ رای به تصویب رساندند و به منظور هماهنگی بیشتر با دولت این طرح را در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: این طرح چهارشنبه در دستور کار نمایندگان قرار دارد و کمیسیون برنامه و بودجه تغییرات لازم را انجام داده است و امروز این طرح از کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس فرستاده می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه این طرح شامل ۶۰ میلیون نفر است، افزود: از این تعداد ۲۰ میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند که ۷ میلیون نفر از این افراد تحت سرپرستی هیچ ارگانی نبوده و درآمدی ندارند و شناسایی شده اند.

وی همچنین درباره جزئیات این طرح گفت: در طرح تامین کالاهای اساسی برای افراد مذکور مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هر نفر اختصاص می‌یابد، به عنوان مثال برای یک خانواده پنج نفره مبلغ ۶۰۰ هزار تومان ماهانه در کارت معیشتی واریز می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه طرح تامین کالاهای اساسی نوعی کوپن نیست، گفت: برای ۴۰ میلیون نفر باقیمانده که تحت تکفل افراد حقوق بگیر هستند، برای هر نفر ۶۰ هزار تومان توسط دولت و ۶۰ هزار تومان توسط خود فرد لحاظ می‌شود که می‌توانند کالاهای اساسی خود را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا اسفندماه اجراء خواهد شد و در صورت نیاز تمدید می‌شود، تاکید کرد: هیچگونه ارتباطی میان این طرح و یارانه ماهانه و کمک معیشتی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین تغییر در قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی با اجرای این طرح را نادرست دانست و گفت: در میزان سقف بودجه نیز هیچگونه و تغییری ایجاد نخواهد شد.

کد خبر: ۴۸٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Mmmmm IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 0
      سلام .ما یه خانواده پنج نفره هستیم که باسه تا بچه تویه کانکس اجاره ای زندگی میکنیم هنوزخونه نداریم هروقت بارون میاد ماخیس میشیم خیلی خونه کوچه ۳۰ مترهم نمیشه ازتون کمک می‌خوام خونه برامون درست کنید کمک معیشتی میدن اما به مانمیدن نمی‌دونم چراحساب بانکی مارونگاه نمیکنن ببینن همیشه صفره خواهشمندم به ماکمک کنید