۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
پرداخت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در همدان
معاون استاندار همدان خبر داد:

پرداخت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در همدان

همدان - پورمجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: تاکنون ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در استان همدان پرداخت شده است.

ظاهر پور مجاهد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده از ویروس کرونا اظهار کرد: ۳۹۱ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت دو ساله سهمیه استان از تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی واحد تولیدی برای دریافت ۱۸۸ میلیارد تومان تسهیلات در طرح ثبت نام کرده و تشکیل پرونده انجام شده و به بانک‌ها ارسال شده است؛ ادامه داد: تاکنون ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در استان همدان پرداخت شده و با ۳۹۱ میلیارد تومان فاصله زیاد دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا تا پایان مهر ماه سال‌جاری برای ثبت نام استفاده از تسهییلات مهلت دارند؛ اضافه کرد: اطلاعات واحدهای تولیدی باید در سامانه «کارا» وارد شود.

وی با اشاره به اینکه تضمین تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا سخت نیست؛ ادامه داد: از این طرح استقبال نشده چراکه واحدهای تولیدی معتقدند باید نرخ سود تسهیلات پایین تر بیاید، مدت باز پرداخت زیاد شود و بانک‌های خصوصی از طرح حذف شوند.

پور مجاهد با اشاره به اینکه میزان سقف وام پرداختی به تناسب تعداد شاغلان در واحد تولیدی است؛ ادامه داد: به ازای هر نفر حدود ۱۶ میلیون و خویش فرما شش میلیون تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در صورتی که یک استان تسهیلات واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا را جذب نکند استانی درگیر که جذب بالا داشته می‌تواند از سهمیه استان‌های با جذب پایین استفاده کند.

کد خبر: ۴۸٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha