۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
ایجاد خوشه صنعتی فرآوری محصولات زیتون در قزوین کلید خورد
معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی قزوین:

ایجاد خوشه صنعتی فرآوری محصولات زیتون در قزوین کلید خورد

قزوین- معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ایجاد خوشه صنعتی فرآوری محصولات زیتون به عنوان چهارمین خوشه صنعتی استان در شرکت شهرک‌های صنعتی استان کلید خورد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی قزوین، شهریار کشاورز اظهار داشت: راه اندازی خوشه صنعتی فرآوری زیتون قزوین در سال جاری بدون شک به سود باغداران و صنایع تبدیلی این محصول خواهد بود و به ارزش افزوده این محصول باغی کمک فراوانی خواهد کرد.

وی یادآور شد: پیش از این استان قزوین دارای سه خوشه صنعتی بسته بندی، کشمش و شیرینی سنتی بود.

کشاورز با اشاره به وجود نزدیک به ۱۰ هزار هکتار باغ زیتون در استان قزوین عمدتا در بخش طارم سفلی و تولید سالانه  بیش از ۲۵ هزار تن از این محصول، افزود: زیتون از محصولات استراتژیک باغی در کشور است و استان قزوین دومین استان تولیدکننده این محصول در کشور به شمار می رود و در حال حاضر واحدهای مختلفی به شکل پراکنده به فرآوری این محصول می پردازند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه قدم اول در راه اندازی خوشه های صنعتی جذب مشاور یا عامل توسعه است، اظهار داشت: از هفته جاری فرایند مناقصه برای جذب مشاور خوشه فرآوری زیتون آغاز می شود.

کشاورز با بیان اینکه واحدهای کوچک معمولا در حوزه بازاریابی، تامین مواد اولیه، صادرات محصولات تولیدی و بسته بندی دارای مشکل و ضعف هستند، افزود: تشکیل خوشه صنعتی به آن‌ها برای رفع مشکلات این حوزه ها با همکاری یکدیگر کمک می کند.

وی اظهار داشت: واحدهای تولیدکننده ذیل فعالیت در خوشه صنعتی می توانند برای خود کنسرسیوم یا تعاونی تامین مواد اولیه، بازاریابی و صادرات تشکیل دهند.

کد خبر: ۴۸٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha