۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
همکاری ستاد فرمان امام(ره) با ۱۷۶ گروه جهادی در یزد/ طبخ غذا برای افراد کم‌برخوردار
مدیرکل ستاد فرمان اجرایی امام(ره) یزد مطرح کرد؛

همکاری ستاد فرمان امام(ره) با ۱۷۶ گروه جهادی در یزد/ طبخ غذا برای افراد کم‌برخوردار

یزد- محمدپناه، مدیرکل ستاد فرمان امام خمینی(ره) یزد به همکاری این ستاد با ۱۷۶ گروه جهادی و نیکوکاری در یزد اشاره کرد و گفت: مرکز نیکوکاری بسیج اصناف یزد یکی از این مراکز است که به مناسبت شهادت امام رضا(ع) اقدام به طبخ غذا و توزیع بین افراد کمتر برخوردار کرده است.

علی اکبر محمدپناه، در گفتگو با خبرنگار بازار در مورد فعالیت‌های جهادی و اقتصادی این ستاد، گفت: تاکنون اقدامات متعددی از سوی ستاد فرمان امام(ره) در یزد انجام شده است که همۀ آنها با هدف کمک‌رسانی، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی و اشتغالزایی صورت گرفته است.

محمدپناه، فعالیت‌هایی اعم از تأمین منابع سرمایه‌ای طرح‌های اشتغالزایی، اهدای جهیزیه، تهیه بسته‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان، تهیه و توزیع اقلام دارویی و بسته‌های بهداشتی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، طبخ غذا و مواردی از این دست را از جمله فعالیت‌های جهادی و مشارکتی این ستاد در یزد بیان کرد.

محمدپناه گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در عین همکاری با فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها، با ۱۷۶ گروه جهادی، سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات نیکوکاری و خیریه در استان در حال همکاری مستقیم و یا غیرمستقیم است.

این مدیرکل افزود: یکی از این مراکز، مرکز نیکوکاری اتاق اصناف یزد می‌باشد که در دومین مشارکت با ستاد فرمان، همزمان با شهادت امام رضا(ع) در حال طبخ و توزیع غذا برای مناطق محروم یزد می‌باشد.

وی در مورد دیگر اقداماتی که در سال‌جاری در یزد از سوی این ستاد انجام شده است، گفت: از ابتدای سال تحصیلی امسال تاکنون هفت هزار بسته لوازم‌التحریر و کیف مدرسه بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار استان توزیع شده است و در قالب پویش احسان سلامت نیز ۱۰ هزار بسته اقلام دارویی و بهداشتی برای افراد کم‌خوردار و محروم در حال توزیع است.

او از دیگر اقدامات جهادی این ستاد اهدای ۱۳ هزار بسته معیشتی به ارزش چهار میلیارد تومان به عنوان کمک‌های رزمایشی مؤمنانه، اهدای ۵۰ هزار قطعه مرغ بین ۲۵ هزار خانوار و طبخ ۱۵۰ هزار غذا در روز عید غدیر خم با مشارکت اجرایی هیئت‌ها و محافل اشاره کرد.

محرومیت‌زدایی روستاها هدف بلند ستاد فرمان امام(ره)

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یزد همچنین از اهدای ۴۰ بسته کامل جهیزیه به ۴۰ زوج جوان در روز عید غدیر خم نام برد و تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، در خصوص اعطای وام اشتغالزایی در مناطق روستایی نیز اقدام کرده است و در حال حمایت از ایجاد مشاغل خرد و خانگی است.

به گفته وی، از اهداف بلند ستاد فرمان امام این است که با ارائه تسهیلات به ویژه در مناطق روستایی، موجب اشتغالزایی در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها شود که این مهم، با توجه به طرح‌های اشتغالزایی که اخیرأ جهت انعقاد تفاهم‌نامه آن با بنیاد برکت اقدام شده است، محقق خواهد شد.

کد خبر: ۴۸٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha