۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
فاز نخست پالایشگاه پلدختر دهه فجر افتتاح می‌شود
معاون سازمان صمت لرستان:

فاز نخست پالایشگاه پلدختر دهه فجر افتتاح می‌شود

لرستان- شیخ مرادی، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: فاز نخست پالایشگاه پلدختر دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

علی شیخ مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با پالایشگاه پلدختر، اظهار داشت: عملیات فاز نخست پالایشگاه در حال اجراست و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی افزود: خوراک این پالایشگاه، روزانه پنج هزار بشکه نفت خام است که در خطوط انتقال نفت در پلدختر قرار دارد؛ البته ما در این پالایشگاه، تولید نفت را هم داریم و بعدا تا ۳۰ هزار بشکه نیز می‌توانیم تولید کنیم.

معاون صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: برنامه ما در سطح استان این است که با اجرای طرح توسعه پالایشگاه و طرح‌های دیگر، ۳۰ تا ۴۰ هزار بشکه را فرآوری کنیم که علاوه بر تامین نیازهای خود، نفت تولیدی استان را از حالت خام فروشی خارج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم با فرآوری نفت و تبدیل آن به بنزین، گازوئیل، قیر و ...، شهرک پلدختر را به یک شهرک پالایشگاهی تبدیل کنیم.

شیخ مرادی تصریح کرد: بعد از افتتاح فاز اول، فاز دوم یعنی توسعه پالایشگاه را خواهیم داشت که برای آن حدود ۲۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده و به دنبال تأمین منابع آن هستیم.

کد خبر: ۴۸٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha