۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
مسیر تقویت ارزش پول ملی، اشتغال و تولید است
رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران:

مسیر تقویت ارزش پول ملی، اشتغال و تولید است

شمس اردکانی، رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران با بیان اینکه در حال حاضر موضوع اصلی اقتصاد، ارزش پول ملی نیست، تاکید کرد: بهبود شرایط با اشتغال و تولید حاصل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، علی شمس اردکانی رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران  با اشاره به اینکه پول نفت را خرج بودجه کردیم، افزود: زمانی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی را به سازمان بودجه تبدیل می کنیم که کارش تقسیم پول باید باشد و نیست وضعیتمان بهتر این نخواهد بود.

به گفته وی، ما باید سرمایه گذاری و انباشت سرمایه داشته باشیم و می توان از اداره آمار بانک مرکزی میزان مورد نیاز ایجاد یک شغل صنعتی به ریال و ارز را بپرسیم و براساس اطلاعات این نهاد قدرتمند آماری در کشور، اشتغالزایی کنیم.

رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه زمانی که در کانال تولید و صادرات باشیم؛ ارز پول ملی هم اصلاح می شود؛ یعنی ممکن است حتی تورم بالا باشد اما اشتغالزایی خوب هم وجود دارد. نه اینکه با تورم بالا رشد منفی اقتصاد داشته باشیم و خبری هم از اشتغالزایی نباشد.

شمس اردکانی در واکنش به هجمه هایی که به بانک مرکزی وارد می شود، تاکید کرد: بانک مرکزی صندوق دار سرمایه ملی است و مستقل از تصمیمات دولت نیست؛ بنابراین نمی توان انتظار زیادی از آن داشت. حالا که پول نفت را خرج کردیم و تمام شده از بانک مرکزی پول می خواهیم، بانک مرکزی باید از کجا پول بیاورد؟ جز اینکه نسب به چاپ پول اقدام و کند و تورم مضر برای اقتصاد ایجاد کند؟

وی معتقد است: در حال حاضر پس از ولخرجی هایی که داشتیم، باید از مسیر تورم، انباشت سرمایه داشته باشیم و GDP را بزرگ تر کنیم که خود به خود ارش پول ملی نیز بالا می رود.

کد خبر: ۴۸٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha