۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
هپکو برای تهیه کارت بازرگانی و ترخیص مواد اولیه دچار مشکل است
رییس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اراک:

هپکو برای تهیه کارت بازرگانی و ترخیص مواد اولیه دچار مشکل است

اراک- مهدی نیا، رییس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اراک با اشاره به اینکه بانک مرکزی در حوزه تامین ارز مشکلات فراوانی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است، گفت: شرکت هپکو که در این اوضاع بد اقتصادی نیاز به حمایت دارد، برای تهیه کارت بازرگانی و ترخیص مواد اولیه از گمرک به علت نداشتن‌ تسویه حساب مالیاتی دچار مشکل شده است.

حمیدرضا  مهدی نیا در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اهمیت حوزه تشکل ها، رییس اتاق بازرگانی اراک در جلسات با تشکل ها شخصا حضور پیدا می کنند گفت: این  امرمیتواند به حل سریع تر مشکلات و مسائل مرتبط با تشکل های اتاق کمک‌کند.

مهدی نیا با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران برای اتحادیه ها به دلیل شاخص تر بودن جایگاه اتحادیه ها نسبت به انجمن ها، جایگاه بهتری در نظر گرفته است اظهار داشت: با تشکیل مجدد کمیسیون‌ تشکل ها در اتاق بازرگانی‌ اراک، فرصت پیگیری مشکلات انجمن ها و تشکل ها فراهم‌شده است و در حال  حاضر تلاش خواهیم کرد در راستای حمایت از تشکل های اتاق بازرگانی برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: ماموریت اصلی کمیسیون‌ تشکل های اتاق بازرگانی اراک حمایت مادی و معنوی از تشکل های استان می باشد و تاکنون‌ به صورت‌ مرتب با تشکل ها نشست هایی خصوصی برگزار شده است تا مشکلات آنها احصا شود و انجمن ها میتوانند خودشان در آمدزایی داشته باشند.

رییس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اراک عنوان داشت: بخش بزرگی از مشکل ما تحریم های داخلی است، واحد هایی که بیش از چهار ماه حقوق پرسنل را نداده اند نمیتوانند حتی البسه استاندارد برای‌ کارگر خود تامین‌ کند.

مهدی نیا گفت: بانک مرکزی در حوزه تامین ارز مشکلات فراوانی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است، قوانین هیچ زمان نبایستی عطف به ماسبق شوند و قانون بازگشت ارز صادراتی شامل این قضیه نمی شود و مشکلات زیادی را برای صادرکنندگان به وجود آورده ، برای مثال شرکت هپکو که در این اوضاع بد اقتصادی نیاز به حمایت دارد، برای تهیه کارت بازرگانی و ترخیص مواد اولیه از گمرک به علت نداشتن‌ تسویه حساب مالیاتی به مشکل خورده است.

وی افزود: در حال حاضر دوران جنگ اقتصادی است که بایستی برای سربازان خط مقدم که تولیدکنندگان هستند برخی شرایط خاص من جمله تمدید فرصت و همچنین بخشش جرایم  مالیات و تامین اجتماعی را فراهم‌ نمود.

کد خبر: ۴۸٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha